Kembridžo universiteto mokslininkų atliktas tyrimas rodo, kad ankstyvos mirties rizika sumažėja 20-30 proc., kai žmogus veda aktyvų gyvenimo būdą. Svarbiausia, kad jis tai darytų pastoviai, o ne su pertraukomis. Archyvo nuotrauka

Sporto instruktoriai, tinklaraštininkai ir net išmaniųjų telefonų programėlėse rašoma, kad per dieną reikia nueiti bent 10 000 žingsnių. Bet kas vis dėlto yra šis skaičius? Iš kur tai atsirado ir ar būtina į tai susitelkti? Išsiaiškinkime, rašo „Science News“.

 

Nerimavo, kad jo tautiečiai pradėjo mažai judėti

Aišku, jums gali kilti klausimas: „Kodėl 10 tūkstančių, o ne 8 ar, pavyzdžiui, 12? Šis skaičius pirmą kartą pasirodė vieno pirmųjų žingsniamačių reklamoje dar 1964 metais Taip jis ir vadinosi: „10 tūkstančių žingsnių“.

Japonijos universiteto  jaunasis mokslininkas Yoshiro Hatano nerimavo, kad jo tautiečiai pradėjo mažai judėti. Hatano suskaičiavo, kad japonams per dieną reikia nueiti 10 tūkst. žingsnių vietoj įprastų 4 tūkst. Taip per dieną jie sudegins papildomai apie 500 kcal.

Harvardo  universiteto japonų kultūros tyrinėtojo Theodore‘o Bestoro teigimu, Japonijoje skaičiai turi ypatingą reikšmę. Manoma, kad jie gali atnešti sėkmės. Skaičius 10 000 atrodo gražiai ir solidžiai, tikriausiai todėl 10 000 žingsnių sistema tapo labiau rinkodaros sėkme.

Ką dabar sako mokslininkai? Tai per daug bendra. Anot jų, mes visi turime skirtingą kūną ir gyvenimo būdą – todėl ši sistema labiau kenkia nei padeda sveikatai. Žmonėms, kurie iš esmės mažai juda, net 5000 žingsnių per dieną gali būti nelengva užduotis. O čia staiga jiems reikia nueiti per dieną 10 tūkst. Po poros dienų tokio eksperimento jie tiesiog išvirs iš kojų ir išmes pro langą žingsnius skaičiuojantį prietaisą.

Bet jei pradėsite pamažu, tai gali atnešti naudos. Tiesiog pabandykite kiekvieną dieną eiti šiek tiek ilgiau, tada pasieksite puoselėjamą figūrą neprarandant sveikatos. Nebent, žinoma, neturite kontraindikacijų ilgai vaikščioti.

 

Svarbu tai darytų pastoviai, o ne su pertraukomis

Kodėl tai naudinga? Kembridžo universiteto mokslininkų atliktas tyrimas rodo, kad ankstyvos mirties rizika sumažėja 20-30 proc., kai žmogus veda aktyvų gyvenimo būdą. Svarbiausia, kad jis tai darytų pastoviai, o ne su pertraukomis. Anot ekspertų, tai yra naudingiau kasdien nueiti 5000 žingsnių nei kartais 15000. Ir vien vaikščioti neužtenka: reikia įvairiais būdais palaikyti gerą kūno formą. Pavyzdžiui, eiti į sporto salę 3 kartus per savaitę, važinėti dviračiu savaitgaliais ir kasdien vaikščioti pėsčiomis – tada organizmas įvertins jūsų pastangas.

Kalbant apie figūrą, 10 000 žingsnių nuėjimas yra puikus būdas sudeginti papildomas kalorijas. Tačiau nėra prasmės, jei iš karto po to prisikimšite mėsainių: svarbu valgyti subalansuotą maistą ir neviršyti kalorijų normos.

Ir, kaip manote, koks bus rezultatas? Ar jums reikia šių 10 000 žingsnių – tai jūsų laisvalaikio, sveikatos ir gyvenimo būdo klausimas. Todėl, jei po varginančios dienos darbe ir treniruotės sporto salėje išmanusis telefonas reikalauja dar 5000 žingsnių, tiesiog jį išjunkite.

Bet jei jums patinka vaikščioti, esate jaunas, sveikas ir norite būti aktyvus, tada 10 000 žingsnių per dieną yra vertas tikslas.

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą