Kaip tėvai gali skatinti savo vaikus būti fiziškai aktyviais ir padaryti savo šeimas sveikesnes?

Statistika rodo, kad beveik pusė jaunų žmonių nesportuoja reguliariai. Dar blogiau, kad per pastarąjį dešimtmetį sumažėjo bendras fizinis aktyvumas. Jūsų dėmesiui vienuolika būdų, kurie padės jums skatinti vaiką sportuoti.

 

1.Pirmiausiai papasakokite jam apie fizinio aktyvumo  naudą. Pateikti tokią informaciją gali atrodyti nereikalinga, bet  vaikai ir paaugliai gali tiesiog nežinoti dalykų, kuriuos galima gauti sportuojant. Greičiausiai juos motyvuoja socialinė nauda, nes rūpesčiai dėl širdies ligų ar teisingos laikysenos gali atsirasti vėliau. Tėvų pamokslavimai šia tema nebus sutinkami su entuziazmu, tačiau retkarčiais pasitaikantis komentaras gali sustiprinti mintį, kad sportuoti yra ne tik smagu, bet ir galimybė išlikti sveikam. Tarp teigiamų dalykų gali būti padidėjusi energija, geresnis miegas, geresnė apetito ir svorio kontrolė, pagerėję mokymosi rezultatai ir sumažėjęs psichinis stresas.

  1. Pasiūlykite veiklą, kurioje vaikai ir paaugliai jaučiasi gerai pagal savo galimybes. Vienas iš veiksnių, lemiančių, ar paaugliai įsitrauks į sportą, yra tikėjimas, kad jiems pasiseks ir pasieks atitinkamų rezultatų. Tai suprantama. Svarbiausia, kad vaikas pajustų, jog jo nerangumas ar vangumas negali tapti rimta kliūtimi sportuoti.
  2. Suformuokite tikslus ir mokykite vaikus bei paauglius kad ir apie, palyginti, nedidelio fizinio aktyvumo naudą. Principas „daryti tai, kas vyksta natūraliai“ gali būti prasmingas. Remkitės tuo, ką paprastai daro ar darė jūsų vaikai praeityje, užuot bandę radikaliai pakeisti jų įpročius. Pavyzdžiui, vaikas žaidė futbolą, o tėvai sugalvojo, kad dabar jis turi lankyti kovos menų mokyklą.
  3. Pažymėkite kad ir mažiausius pokyčius. Nes įkalbėti paauglį kasdien mankštintis, o ne valgyti bulvių trakučius, gulint ant minkštasuolio prie televizoriaus, užduotis didžiulė. Bet kasdienį fizinį aktyvumą padidinant tik penkiomis minutėmis per savaitę, jau yra didelė pažanga. Išeina, kad vos per šešias savaites kiekvieną dieną galite gauti papildomą pusvalandį, o tai gali žymiai pagerinti fizinį pasiruošimą.

Vienas iš būdų parodyti, kad fizinis aktyvumas padeda, yra pažvelgti į ME diagramas, kurias lengva rasti internete. ME yra metabolinis ekvivalentas, o 1 ME atitinka energijos lygį, išeikvotą ramiai sėdint. Pavyzdžiui, grojant pianinu ar plaunant indus – 2,3, o vaikščiojant – 3. Žvejyba taip pat gali siekti 3, jei visą laiką budėsite, laukdami laimikio. O jei kastuvu patys  išsikasite ir kirminus, gausite 4. Tuo tarpu šokant  pasieksite 5,5 ME rodiklį. Sąrašas yra pakankamai ilgas ir gali padėti pasirinkti malonias, pasiekiamas ir energingas veiklas. Kaip ir galima numanyti, bėgimas ir , pavyzdžiui, tinklinis, yra sąrašo viršuje,  nes jiems reikia 10–20 kartų daugiau energijos, palyginti su tiesiog nieko neveikimu.

  1. Džiuginkite vaikus, kai tik įmanoma. Aktyviai dalyvaukite jų krepšinio, futbolo varžybose, regbio turnyre ar šokių konkursuose. Nes vaikams yra labai svarbu bet koks tėvų palaikymas ir domėjimasis.
  2. Būkite sektinais pavyzdžiais savo vaikams. Mokslininkės Susan Duncan ir jos kolegų iš Oregono tyrimų instituto teigimu, pavyzdį rodyti galima dviem būdais: tiesioginiu ar netiesioginiu. Tiesioginė forma – tai bendra veikla su sūnumi ar dukra. Netiesioginis būdas atsiranda, kai paaugliai gyvena aplinkoje, kurioje mankšta ir sportas yra jų tėvų gyvenimo būdas. Tai yra vienas žinomiausių rodiklių, rodančių, kiek aktyvūs bus paaugliai vaikai.
  3. Informuokite juos, kad suteiksite kuo didesnę materialinę paramą, pavyzdžiui, finansavimą tam tikrai veiklai, sporto šakai ir transportui.
  4. Paskatinkite brolius ir seseris labiau palaikyti vienas kitą. Žinoma, daug kas priklauso nuo brolio ir sesers požiūrio. Bet jei yra brolis ar sesuo, linkę į tai, paprašykite, kad jie būtų žiūrovais arba kaip nors kitaip palaikytų seserį ar brolį.
  5. Apsvarstykite individualias nuostatas. Kai kuriems vaikams ir paaugliams patinka komandinis sportas, todėl futbolas, tinklinis gali būti jiems geras pasirinkimas. Kiti vengia konkurencijos, todėl gali būti daug labiau motyvuoti individualiai ir savarankiškai veiklai. Pavyzdžiui, žygiams pėsčiomis, kūno rengybos užsiėmimams ir dviračių sportui.
  6. Padidinkite vaiko galimybes būti fiziškai aktyviam. Vienas iš pavyzdžių yra „reikia lipti laiptais, o ne važiuoti liftu“. Taip pat nuvežkite vaiką į mokyklą ar draugo namus tik kartais. Suplanuokite šeimos išvykas, apimančias fizinį aktyvumą. Pavyzdžiui, jei spardysite kamuolį, užtikrins bent 3 ME energijos sąnaudas, o jei maudytumėtės upėje, energijos sąnaudos padidėtų daugiau nei dvigubai. Jei mėgstate apsipirkti, pastatykite automobilį kuo toliau nuo parduotuvės, kurioje ketinate apsilankyti, įėjimo. Atsiradus dideliems prekybos centrams, ėjimas iš vieno galo į kitą tapo tikru pasivaikščiojimu.
  7. Tyrėjai nustatė, kad mankšta namuose yra ypač veiksminga vaikams ir paaugliams. Pavyzdžiui, tie, kurie drovūs dėl savo galimybių ar svorio, bent jau iš pradžių gali sportuoti namuose.

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą