Apskritai, pamirškite frazę „Ką gavai šiandien?“. Ramiai sutikite vaiką po pamokų, neužduokite jam tūkstančio klausimų, leiskite jam atsipalaiduoti (prisiminkite, kaip jaučiatės patys po sunkios dienos, daugelio valandų bendravimo su žmonėmis). Archyvo nuotrauka

Pirmieji metai mokykloje yra svarbus vaiko ir jo tėvų gyvenimo etapas. Anksti keltis, bendrauti su klasės draugais ir atlikti namų darbus vaikas gali patirti stresą. Kaip padėti jam prisitaikyti prie naujos aplinkos? Praktikuojantys vaikų psichologai  pasidalino rekomendacijomis pradinukų/pirmokų tėvams, rašo parients.com.

  1. Ramiai pažadinkite vaiką. Pabudęs jis turėtų pamatyti jūsų šypseną ir išgirsti švelnų balsą. Staigus komandavimas, kaip armijoje, tikrai nieko gero neduos.

Nespauskite jo ryte ir nepriekaištaukite dėl smulkmenų ir už klaidas ir apsirikimus, net jei vakar jį dėl to įspėjote.

  1. Neskubėkite. Mokėjimas apskaičiuoti laiką – jūsų užduotis. O jei tai darote prastai, tai vaikas nekaltas. Tačiau, jei vaikas vietoj pusryčių sėda prie telefono, priminkite jam apie atsakomybę.
  2. Neleiskite vaiko į mokyklą be pusryčių. Iki pietų mokykloje jis turės sunkiai dirbti. Ir taip, pusryčiai turi būti sotūs ir su daug skysčių.
  3. Atsisveikindami neperspėkite: „Žiūrėk, netingėk“, „gerai elkis“, „kad šiandien nebūtų blogų pažymių“ ir panašiai. Palinkėkite jam sėkmės, geros dienos, nudžiuginkite, suraskite keletą gerų žodžių. Jo laukia sunki diena, o baimė gauti prastą pažymį, nėra pati geriausia motyvacija.
  4. Apskritai, pamirškite frazę „Ką gavai šiandien?“. Ramiai sutikite vaiką po pamokų, neužduokite jam tūkstančio klausimų, leiskite jam atsipalaiduoti (prisiminkite, kaip jaučiatės patys po sunkios dienos, daugelio valandų bendravimo su žmonėmis). Jei vaikas per daug susijaudinęs, nori kuo nors su jumis pasidalinti, neatidėliokite „vėliau“, išklausykite, tai neužims daug laiko.
  5. Jeigu matote, kad vaikas susinervinęs, bet tyli, netardykite. Leiskite jam nusiraminti, tada viską pasakys pats. Geriausias dalykas – įdėmiai klausytis jo.
  6. Išklausę mokytojos pastabas, neskubėkite kelti skandalą, o stenkitės, kad jūsų pokalbis su mokytoja vyktų be vaiko. Atminkite, kad keiksmažodžiai ir bausmės mokinio nieko neišmokys. Geriau aptarkite su juo, kas nutiko, ir paskatinkite jį pagalvoti, kaip būtų galima ištaisyti situaciją.
  7. Po pamokų neskubėkite sodinti vaiką prie stalo ir liepti, kad darytų tai, kas buvo užduota. Jėgoms atstatyti reikia 2-3 valandų poilsio (o pirmoje klasėje būtų gerai pamiegoti pusantros valandos). Geriausias laikas pamokoms ruošti – nuo ​​15.00 iki 17.00 val. Užsiėmimai vakarais yra nenaudingi, nes vaikui jau sunku ką nors prisiminti ar išmokti. Mechaniškai atlikdamas užduotis, mokinys neįgyja naujų kompetencijų. O meilės mokytis dar labiau.
  8. Neverskite visų pamokų daryti vienu prisėdimu, po 15-20 minučių užsiėmimų reikia 10-15 minučių „pertraukėlių“. Atminkite, kad vyresniems mokiniams maksimalus susikaupimo laikas yra 25 minutės, jaunesniems – dar trumpesnis. Tokių pokyčių metu svarbu, kad vaikas atsistotų ir judėtų, išsitiestų.
  9. Pamokų ruošimo metu nesėdėkite kartu su vaiku, suteikite jam galimybę dirbti pačiam. Tačiau jei reikia jūsų pagalbos, būkite kantrūs. Būtinas ramus tonas, palaikymas („tau pavyks“, „gerai padaryta“, „aiškinkimės kartu“, „aš tau padėsiu“). Ne mažiau svarbu ir pagyrimai. Net jei ir labai nėra už ką. Nekreipkite dėmesio į pažymius.
  10. Bendraudami su vaiku stenkitės vengti sąlygų. „Jei to nepadarysi, tada…“ arba „Jei taip, tai…“. Motyvacija mokytis labai lėtai įgyjama, bet labai greitai prarandama. Geriau vartoti kitą formuluotę: „Kai atliksi namų darbus, tada bus galima…“.

Ši formuluotė paaiškina vaikui tam tikrą įvykių seką. Pavyzdžiui: „Kai vakarieniausime, tada galėsi suvalgyti desertą“, „Kai nusiprausi ir atsigulsi į lovą, tada tau paskaitysiu“.

  1. Ir, žinoma, mūsų mėgstamiausia karališkoji taisyklė: skirkite bent pusvalandį per dieną, kai priklausysite tik vaikui, nesiblaškydami nuo buities darbų, kompiuterio, telefono, televizoriaus ir bendravimo su kitais šeimos nariais. Tai vadinama „proto, sielos ir kūno laiku“. Šiuo metu svarbiausia – jo darbas, rūpestis, džiaugsmas ir nesėkmės. Tuo metu su vaiku darykite būtent tai, kas jam įdomu.

 

 

  1. Būkite atidūs vaiko nusiskundimams galvos skausmu, nuovargiu, bloga savijauta. Dažniausiai tai yra objektyvūs nuovargio rodikliai, turintys įtakos medžiagos įsisavinimui.
  2. Nepamirškite, kad net „labai dideli“ vaikai (7-8 metų vaikui dažnai sakome: „Tu jau didelis“) labai mėgsta pasaką prieš miegą, dainelę ir švelnų glostymą. Visa tai juos nuramina, padeda nuimti per dieną susikaupusią įtampą, ramiai užmigti. Stenkitės neprisiminti bėdų prieš miegą, netvarkyti reikalų, neaptarti rytojaus kontrolės ir panašiai.
  3. Pasirinkite vieną visų šeimos suaugusiųjų bendravimo su vaiku taktiką, savo nesutarimus dėl pedagoginės taktikos spręskite be jo. Jei kas nors nepavyksta, kreipkitės į mokytoją, gydytoją, psichologą.

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą