Vaikų prekės ženklo „Not Before Tea“ įkūrėjas Henry Pattersonas pradėjo savo verslo kelionę būdamas vos 9 metų. Tada jis išleido pirmąją saldėsių kolekciją žaisliukų pavidalu: drugelius, kirminėlius, boružes. Po to Henry parašė vaikų pasakojimų knygą „The Adventures of Sherb and Pip“ („Šerbo ir Pipo nuotykiai“), kurio personažai buvo perkelti ant jo kompanijos gaminamos produkcijos: krepšių, skalbimo maišelių, minkštų žaislų. Dabar kompanijos „Not Before Tea“ produkcija platinama daugiau nei 60 parduotuvių Jungtinėje Karalystėje.
Parašęs ir išspausdinęs vaikams skirtą knygą „Šerbo ir Pipo nuotykiai“ dešimties metų Henry greitai suprato, kad reali galimybė gauti pajamų yra atgaivinus kūrinio personažus ir perkėlus juos ant kasdienio vartojimo prekių, skirtų mažyliams ir vaikams – pradedant žaislais, baigiant krepšiais ir higienos priemonėmis.
Dabar 14 metų paauglys ir toliau vadovauja savo įkurtai verslo kompanijai. Įdomu tai, kad viena jo verslo dalis „Young & Mighty“ nukreipta įtraukti kuo daugiau paauglių į verslo veiklą, kurios pagrindinis šūkis: „Nereikia būti pilnamečiais, norint pradėti užsidirbti savarankiškai“. Tai įrodo ir paties Henry Pattersono sėkmės istorija, kurią pasiekęs įsitikino, kad tai buvo teisingas pasirinkimas.
- Papasakok, kaip prasidėjo kompanijos „Not Before Tea“ veikla?
- Iš pradžių gaminome ir pardavinėjome netikrus vaikiškus saldėsius, o paskui, pasitelkęs vaizduotę, parašiau vaikams pasakojimų knygą apie konditerijos gaminius. Žiniasklaidai patiko pasakojimas apie berniuką, rašantį knygą. O man įkvėpė pasitikėjimo, kuriant naujus produktus. Aš nutraukiau netikrų saldėsių gamybą, nes nusprendžiau, kad tai ne tas, ko norėčiau. Man labiau patiko gaminti tikrus produktus.
- Ar susidūrei su kuriais nors sunkumais, pradėjęs gaminti produktus? Jei taip, tai kaip tu, būdamas vaikas, įveikei juos?
- Aš įsitikinau, kad norint pradėti gaminti produktus, labai sudėtinga gauti pinigų. Mums pasisekė, nes pavyko gauti valstybės subsidiją. Be to, aš perskaičiau daug pasibaisėtinų žmonių komentarų internete apie save ir apie tai, kad nesugebėsiu organizuoti šio verslo. Tai buvo labai apmaudu, bet supratau, kad man reikia tęsti ir parodyti jiems, kad sėkmingai pavyko verslas. verslą.
- Kaip sugalvojai kompanijos „Not Before Tea“ kryptį ir plėtros strategiją?
- Aš buvau kiekvieno kompanijos plėtros etapo dalis. Dabar mes susitelkėme ties vaikų rinka, keisdami krepšių, pledų modelius. Taip pat rašau ir knygas.
- Kokių atsiliepimų sulaukė „Not Before Tea“?
- Visada jaučiuosi laimingas , kai sulaukiu laiškų iš vaikų, kuriems patinka mano knyga. Dabar šią knygą mes parduodame visame pasaulyje, kur didžiulės pardavimų rinkos. Kadangi knygoje pasakojama labai populiari istorija, kuri patinka ir kitose šalyse gyvenantiems vaikams.
- Ar esi susidūręs su didele konkurencija šioje verslo sferoje? Kuo tavo kompanija pranašesnė prieš kitus konkurentus?
- Yra daug gražių prekių ženklų, kaip „Beatrix Potter“, įsikūręs toje pat šalyje, kaip ir „Not Before Tea“. Laimė, nes vietos užteks daugybei vaikiškų knygų, todėl mano veiklos strategija – tiesiog optimistiškai žiūrėti į ateitį ir daryti stebuklus.
- Ką gali pasakyti daugiau apie vaikams gaminamą produkciją? Ar sukūrei vaikams skirtas idėjas, kuriomis galėtum pasidalinti?
- Vaikų industrija – nuostabus dalykas. Manau, kad tėvams patinka tradiciniai kokybiški produktai ir jie su malonumu išlaidauja ir negaili tam pinigų. Tai reiškia, kad mums negalima mažinti vaikams skirtų prekių kokybės, bet tuo pačiu jos turi būti ir nebrangios.
- Kokie tavo ateities planai ir kaip galvoji išsilaikyti šioje nelengvoje verslo sferoje?
– Kol suaugusieji gimdys vaikus – mūsų puiki ateitis! Aš ir toliau rašysiu knygas bei kursiu naujų produktų idėjas, pasitelkęs naujausias technologijas. Dabar mes ieškome naujų investicijų, kad galėtume sėkmingai judėti pirmyn. Mes taip pat vedame derybas ir su viena animacinių filmų kompanija, norėdami įgyvendinti ir perkelti į vaizdajuostę vienos knygos idėją, kuri mane labai pradžiugimo.
- O ar buvo kas tave nuvylė?
- Мes savarankiškai išleidome knygą, o paskui sužinojome, kad jos negalima pardavinėti stambiuose knygų prekybos tinkluose, kadangi jie nori turėti reikalų tik su leidyklomis. Tai mane labai nuliūdino.
- Kokia tavo didžiausia svajonė?
- Kiekvieną rytą pabusti žvaliam bei laimingam ir kad galėčiau su entuziazmu kibti į darbus. Taip pat būti svarbiam ir reikšmingam ne tik sau, bet ir kitiems žmonėms.
- Kodėl nusprendei tapti verslininku?
- Man patinka kurti daiktus – būti verslininku. Tai tas pats, kaip žaisti „Lego“ – gali kurti ką nori ir bet kuria forma, apimtimi, spalvomis. O jei nori ką nors pakeisti … visada gali.
- Kaip manai, kur slypi verslumo sėkmė?
- Laikausi nuostatos: būti drąsiam ir išeiti iš savo komforto zonos: daugiau klausyti, nei kalbėti.
- Pasakyk iš savo asmeninės patirties kokius nors išmintingus žodžius, skirtus verslininkams.
- Padaryk tai šiandien, bet niekada nežadėk rytoj.
parengta ir nuotr. asianentrepreneur.org
puiku, kad tokie jauni tiek daug siekia ir pasiekia