Mūsų bendravimas vis labiau pereina nuo žodinio prie tekstinio. Elektroninis paštas, socialiniai tinklai ir ypač SMS tampa kone pagrindine komunikacijos priemone. Keičiasi priemonės – keičiasi taisyklės – keičiasi etiketas. Ir jei nenorite erzinti žmonių, su kuriais bendraujate, turite žinoti ir laikytis šių naujų taisyklių. Arba bent jau tiesiog pagalvokite apie tai ir pamėginkite pabūti to žmogaus vietoje, su kuriuo bendraujate. Jūsų dėmesiui keturi svarbūs dalykai,  apie kuriuos galbūt net nesusimąstėte arba neteikėte jiems jokios reikšmės.

 

  1. Balso pranešimus siunčia tiesiogiai, užuot atidėję juos, kad būtų galima perklausyti vėliau

Pastaruoju metu socialiniuose tinkluose tik tinginiai nepalieka įrašo ir nepaskelbia memo apie blogiečius, kurie mėgsta siųsti balso žinutes tiesioginiai. Tokie žmonės vadinami triukšmadariais (voiseriais). Įprasta jų nekęsti, nes nepatogu klausytis tokių pranešimų (visi aplinkiniai tampa nevalingais klausytojais, o žinutėse gali būti visiškai konfidencialios informacijos), todėl triukšmadarių elgesys vertinamas kaip tingėjimas (lengviau pasakyti žodį nei spausdinti rankomis). Išvada akivaizdi: tingisi, negerbia, laužo etiketą.

Nors niekas nesiruošia triukšmadarius teisinti, bet nėra didelės problemos klausytis žinutės, laikant telefoną tiesiai prie ausies. Tada tik jūs išgirsite jos turinį. Įvairių ausinių gausėjimo epochoje tiesioginis balso žinučių klausymas turėtų įgauti pagreitį. Nepaisant to, būna labai daug dėl to reikalo įsiutusių žmonių, todėl vis dėlto nepatartina naudoti šio metodo.

  1. Suskaldo ir padalina žinutes į keliolika mažų, užuot iškart suformulavę visą mintį vienoje žinutėje

Tarkim, žmogus nusprendė su jumis pasikalbėti, bet rašo jums SMS 1-3  žodžiais, tarsi trumpomis serijomis kaip iš kulkosvaidžio. Tai yra visos žinutės atskirai ir nelaukiant jūsų atsakymo. Pavyzdžiui:

– Sveiki!

– Kaip tu?

– Tikiuosi, kad tau viskas gerai.

– Man kilo mintis.

– Noriu su tavimi aptarti.

– Galbūt tau bus įdomu.

– Na, ar rekomenduosite su kuo nors susisiekti?..

– Aš čia galvojau laisvalaikiu…

– Trumpai…

– Idėja tokia…

Ir toliau idėjos pristatymas  – dar 10 žinučių. O jūs turite  kiekvieną kartą pašokti, kai telefonas pypteli, ir perskaityti dar vieną rašančiojo minties nuotrupą ar dalį.

Tai gali ne juokais įsiutinti net patį kantriausią. Be to, visiškai nesuprantama, kada pradėti atsakyti, nes kol rašote atsakymą, gaunate dar apie penkis naujus pranešimus ir naujus klausimus. O į kurį atsakyti nežinote, nes lengva susipainioti.

Be to, kai gaunate tokią trumpų replikų seriją, labai lengva praleisti kai kurias jų. Ir kaip tyčia, tai bus svarbiausia dalis.

  1. Skambina nepranešę apie skambutį

Dabar ko gero niekas neabejoja, kad skambinti mobiliuoju telefonu be įspėjimo yra bloga forma. Kiekvienas iš mūsų, sulaukęs tokio skambučio, gali būti užsiėmęs ir nenori blaškyti savo dėmesį pokalbiu, kurio nesitikėjo. Ir visai nesvarbu, ar tuo metu rengiate spaudos konferenciją, mokymus ar susitikimus su darbuotojais, dainuojate karaokę, užsiimate seksu ar tiesiog einate į parką atsipalaiduoti.

Nepranešęs skambintojas veržiasi į jūsų gyvenimą ir reikalauja nedelsiant reaguoti, neatsižvelgiant į tai, jums patogu ar ne. Anksčiau, kai nebuvo tekstinių pranešimų ir tiesioginių žinučių, tai buvo neišvengiama. Reikia su kuo nors pasikalbėti – paskambini. Bet dabar galima įspėti apie bet kokį skambutį. Tiesiog parašykite žinutę: „Ar dabar  galiu jums paskambinti?“ arba  dar geriau: „Kada būtų galima jums paskambinti?“. Galų gale: „Kada būtų patogu kalbėti jums tokiu ir tokiu klausimu?“. Tada adresatas pats galės nusistatyti prioritetus ir suprasti, ar jis pasirengęs skirti laiką kalbėdamasis su jumis šia tema, ar pasiūlyti alternatyvių variantų.

Ir, beje, ne kiekvieną klausimą reikia aptarti balsu. Tik nepatingėkite parašyti, ką norėjote aptarti pranešime. Taip pat gaukite atsakymą žinutėje. Žinoma, jei jums reikia paprašyti paskolos ar įtikinti ką nors svarbaus ir kyla abejonių, kad pavyks susitarti, tada sunku pakeisti pokalbį balsu.

Bet jei klausimas kitokio pobūdžio, pabandykite jį apibūdinti pranešime. Adresatas bus jums dėkingas. Ir šiuo atveju net klausimas yra ne intraversija-ekstraversija, o elementarus laiko taupymas.

Skambučiai be perspėjimo, tikėtina, galimi tik tarp labai artimų žmonių.

  1. Skambina, bet neatsiliepė, tačiau po to neparašo žinutės

Kaip aptarėme ankstesniame punkte, kai kurie žmonės skambina telefonu be perspėjimo. Bet tuo metu jūs negalite atsiliepti, nes esate užimtas. Etiketo taisyklės  reikalauja, kad po tokio praleisto skambučio skambinęs asmuo atsiųstų maždaug tokio turinio pranešimus: „Sveiki. Aš skambinau. Norėjau aptarti tokį ir tokį klausimą. Perskambink man, kai bus patogu“. „Sveiki. Tiesiog paskambinau  ir norėjau pabendrauti. Jei gali perskambink man“. „Gera diena. Skambinau jums, norėdamas išsiaiškinti, ar galima surengti asmeninį susitikimą sutarties vykdymo klausimu …“.

Tas, kuriam paskambinta, turi informacijos apie tai, kad  kažkas skambino, bet nežinomas telefono numeris. Priešingu atveju  – paaiškėjus, kad  jums paskambino asmuo, kuris yra  jūsų kontaktų sąraše, bet neatsiliepėte, dabar turite jūs perskambinti, kitaip tai bus nemandagu.

Apibendrinant galima pasakyti: jei staiga kyla gyvybės ir mirties klausimas, jūs neįspėjęs paskambinote asmeniui, tačiau jis neatsiliepė, neparašėte žinutės, kur  būtumėte  nurodę skambučio tikslą ir paprašę susisiekti,  jei tai nėra vyras-žmona, vaikinas-mergina, vaikai-tėvai ar labai artimi draugai, taip pat yra nemandagu.

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą