Toliau tęsiame žinomo sporto pasaulyje eksperto, „TC Luoma“ įkūrėjo ir redaktoriaus Billo Phillipso straipsnį, kodėl naudinga vaikams kilnoti sunkumus ir nuo kokio amžiaus atžalos gali  pradėti sportuoti.

Aktyviai treniruojantis ir kilnojant svarsčius, nebus kada galvoti apie žalingus įpročius

Žinia, jėgos treniruotės – ne sezoninė sporto šaka, kadangi jos treniruotės nepriklauso nuo žalios žolės vasarą, šalto oro rudenį, ledo žiemą ir jokių kitų aplinkybių. Užsiėmimai treniruoklių salėje vyksta visą laiką.  Jei 30 metų  krepšinio žaidėjas neretai būna priverstas atsisveikinti su savo mėgstama komanda, nes jau 17-19 metų jaunuoliai, trokštantys šlovės, kvėpuoja jam į nugarą, tai į treniruoklių salę galėsite drąsiai eiti sulaukę ir 40, 50 metų. Jau nekalbant apie tai, kad jausitės ir atrodysite daug jaunesni už savo bendraamžius.

Dažnai lankantis treniruoklių salėje, vaikui nekyla noras ir nėra laiko pasukti klystkeliais arba susidėti su prastų draugų kompanija. Žinia, 13–14 metų paaugliai, kurstomi hormonų, nesugeba kontroliuoti  nei savo minčių, nei elgesio, todėl neretai, kaip išsigelbėjimo, stveriasi cigaretės, alkoholio ar narkotikų. Maištauja ir mėgina įrodyti, kad jiems į viską nusispjauti.  Anot maištaujančių vaikų, o visi  suaugusieji nesupranta jų ir nenori suprasti. Tuo tarpu, mes, suaugusieji, tai vadiname „kartos konfliktu“.

Vienaip ar kitaip, bet tie, kuriems svarbiau svaigintis, neretai labai sunkiai ir sudėtingai išgyvena tą laikotarpį. O kai kurie ir neišgyvena, perdozavę heroino.

Todėl pripažinkime, kad aktyviai treniruojantis, kilnojant svarsčius ar atliekant kitus jėgos pratimus, nebūtų to nutikę. Jau vien tuo yra prasmingas užsiėmimas lieti prakaitą sporto salėse.

Kita vertus, treniruoklių salė, treneriai, net ir personalas taip pat yra tam tikra komanda. Čia galite įgyti daug svarbių ir naudingų savybių – mokytis ištvermingumo, atkaklumo, drausmės, kitų asmeninių pasiekimų. Galų gale – stiprinti ir palaikyti gerą sveikatą.

Beje, treniruojantis sporto salėse, sumažina atotrūkį tarp lyčių. Žinia, vis dažniau mergaitės konkuruoja ir nenori nusileisti berniukams net ir žaidžiant beisbolo ar futbolo rungtynes. Tuo tarpu berniukai auga, manydami, kad merginos yra silpnesnės už juos ir sporto pasiekimai bei pergalės skonis yra daug svarbiau berniukams. Bet sporto salėje nelieka vietos lyčių skirtumui. Nes tiek berniukai, tiek ir mergaitės kilnoja svorius su užsidegimu ir atkaklumu, norėdami įrodyti esantys stiprūs. Todėl berniukai ir mergaitės gali treniruotis kartu be problemų.

Be to, labiau tikėtina, kad tokiomis sąlygomis berniukas pagaliau sugebės pažvelgti į mergaitę kitu kampu, pamatys, kad jos tikros kovotojos, galinčios nugalėti priešus, o ne vien trapūs, „besikabinančios ant kaklo“ sutvėrimai.

Treniruotės nedaro neigiamos įtakos vaiko augimui

Sportuojant treniruoklių salėje  vaikai išmoksta savigynos elementų. Todėl jie jaučiasi ne tik stiprūs, bet ir saugūs, galintys ne tik apsiginti, bet ir apginti silpnesnį už save vaiką. Tai ypač pasakytina apie paauglius mokyklos aplinkoje, kur gerbiamas stiprus, o silpnas neretai  tampa auka.

Bet kuris vaikas turi galimybę ne tik susirasti tinkamą jam treniruoklių salę, bet ir pasirinkti trenerį. O tėvai turėtų aktyviai skatinti vaikus lankytis treniruoklių salėse, nes ten gali atsikratyti ne tik savo kompleksų, bet ir  išspręsti daugelį fizinio ir psichologinio pobūdžio brendimo problemų.

Bet pirmiausiai reikia išsklaidyti vieną mitą, kad pradėjus per anksti treniruotis, gali sulėtėti vaiko augimas. Australijos sporto komisijos atlikti naujausi tyrimai rodo, kad treniruotės nekenkia vaikams ir juo labiau nedaro neigiamos įtakos jo augimui, jei jos yra tinkamai pravedamos ir vaikas prižiūrimas specialisto.  Greičiau priešingai: mokslininkai pažymi, kad fizinis aktyvumas, atliekant jėgos pratimus, iš tikrųjų gali prisidėti prie vaiko kaulų augimo ir stiprinimo, nes svarbiausi kaulų funkcijų procesai vyksta vaikystėje.

Pasak ekspertų, vaikai gali pradėti aktyviai treniruotis, kai jiems  yra 7 ar 8 metai. Tai reiškia, kad septynerių ar aštuonerių metų berniukai ir mergaitės nebūtinai turi kilnoti svorius ar atlikti kitus jėgos pratimus. Tačiau jie gali drąsiai daryti atsispaudimus, prisėdimus, pritūpimus sporto salėse, prižiūrint treneriams.

 

parengta pagal t-nation.com

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą