Kai Moziahas Bridgesas arba trumpai „Mo“ buvo dar visai mažas berniukas, jis mėgo nešioti trijų dalių kostiumą net ir eidamas žaisti į kiemo žaidimų aikštelę. Jis visada labai mėgo puoštis ir tiesiog nekentė įprastų ir nuobodžių kaklaraiščių bei peteliškių, parduodamų parduotuvėse, todėl padedant rėmėjams, būdamas 9 metų Bridgesas įkūrė savo kompaniją ir pradėjo gaminti peteliškes.
Nepaprastai sunku viską suderinti, bet labai stengiasi
2011 metais įkurta kompanija „Mo’s Bows“, kurios buveinė yra Memfio mieste (Tenisis) ir gaminanti kaklaraiščius-peteliškes, kainuojančias nuo 15 iki 50 JAV dolerių bei kitus aksesuarus, per tą laiką pardavė savo produkcijos daugiau kaip už 600 tūkst. JAV dolerių. Anot jaunojo verslininko, kuriam dabar jau 16 metų, tai pavyko padaryti užmezgus glaudžius partnerystės ryšius su įvairiausiomis parduotuvėmis.
Mažajam Mo šovė mintis į galvą pradėti kurti naujo modelio kaklaraiščius- peteliškes, kai jo močiutė, kažkada buvusi siuvėja, mokė jį siūti. Praėjo visai nedaug laiko ir berniukas, jo mama ir močiutė, sėdo prie siuvimo mašinų ir pradėjo šios produkcijos gamybą. Kitaip tariant, jaunasis generalinis direktorius ne tik valdė savo verslą tiesiog iš namų, bet ir siūlė savo gaminius pirmiausiai vietos parduotuvėms. Taip atkreipė net gerai žinomų šalyje televizijos programos „Steve Harvey Morning Show“ ir žurnalo „The Oprah Magazine“ dėmesį, kol 2014 metais „prisišvartavo“ prie šou programos ir ten jis sulaukė vieną geriausių pasiūlymų šou verslo istorijoje.
Moziahas Bridgesas kreipėsi į šou verslo ryklius, kad šie investuotų 50 tūkst. JAV dolerių mainais į 20 proc. savo kompanijos akcijų. Tačiau žinomas amerikiečių verslininkas, investuotojas, televizijos vedėjas ir aktorius bei realybės šou „The Shark Group“ bendrasavininkis Daymondas Garfieldas Johnas patarė jaunajam verslininkui nesiskolinti pinigų ir pasiūlė nemokamai paremti jį. Toks šou verslo atstovo filantropiškas požiūris atvėrė berniukui iš karto kelias duris. Be to, Johnas padėjo berniukui užmegzti ryšius su „Cole Haan“ avalynės gamybos kompanija ir „Neiman Marcus“ drabužių kompanija. Taip pat tarpininkavo pasirašant sutartį, kad gali naudoti NBA logotipą savo projektuose.
„Vienas svarbiausių ir reikšmingiausių dalykų, užimančių mano versle tai, kad mano mama išmokė, kaip praktiškai valdyti kompaniją“, – sakė M.Bridgesas. Tada paaugliui jau buvo 12 metų, bet kaip ir bet kuris verslininkas, taip ir jis neišvengė rūpesčių ir problemų. Viena sunkiausių jų – buvo atrasti balansą dėl pernelyg didelio užimtumo versle ir lankyti pamokas mokykloje, nes tada jis mokėsi tik šeštoje klasėje. „Kol kas nepaprastai sunku viską suderinti, bet aš labai stengiuosi“, – sakė paauglys.
Dabar Mo svajoja mokytis Parsono mados mokykloje Niujorke ir tikisi tapti žinomu dizaineriu, kai jam bus 20 metų. Paauglys taip pat svajoja specializuotis aukštojoje madoje ir kurti miesto stiliui skirtus drabužius bei pradėti jų serijinę gamybą. „Aš žinau, ką noriu daryti gyvenime“, – trumpai atsakė Mo, žurnalistų paklaustas apie artimiausius savo veiklos planus.
Kiekvienas jų pagamina po mažą šedevrą
16 metų Moziahas Bridgesas – be jokios abejonės talentingas vyriškos atributikos – peteliškių kūrėjas. Beje, kai Mo buvo 12 metų ir mokėsi šeštoje klasėje, berniukas pateko ne tik į Gineso rekordų knygą, bet per tuos metus jau spėjo papuošti savo nuotraukomis leidinių „Ebony“, „Forbes“ ir „The Huffington Post“ puslapius, kur jis pristatomas kaip kompanijos „Mo’s Bows“ įkūrėjas. „Aš neradau kitų kaklaraiščių-peteliškių, kurie man patiktų, todėl ir sukūriau savuosius. Po to paprašiau savo močiutės, kad ji išmokytų mane siūti peteliškes. Taip ir buvo pradėti jie gaminti“, – paprastai paaiškino paauglys. Anot jo, šis malonus jam užsiėmimas, padedant močiutei ir mamai, ir privedė prie sėkmingos verslininko veiklos. Be to, paaiškėjo, kad Mo yra aistringas džiazo šokėjas.
Remiantis straipsniu, išspausdintu praėjusiais metais rugpjūčio mėnesį žurnale „Forbes“, prieš kelerius metus sėkmingai įkūręs kompaniją „Mo’s Bows“ ir tapęs jos generaliniu direktoriumi, M. Bridgesas uždirbo daugiau kaip 600 000 JAV dolerių. Jaunasis verslininkas savo produkciją parduoda internetinėje parduotuvėje „Etsy“. Kadangi tai rankų darbo prekės, jomis mielai sutiko prekiauti ir butikuose, įsikūrusiuose turtuolių kvartaluose. Taip pat „Mo’s Bows“ gaminiai parduodami ir Teniso, Alabamos, Teksaso, Luizianos, Pietų Karolinos ir Arkanzaso valstijose. Ir nors Mo semiasi įkvėpimo iš žinomo dizainerio Ralpho Loreno bei reklamos patarimų iš televizijos laidos „Shark Tank“ vedėjo Daimondo Johno, berniukas įtraukė visą savo šeimą į reklamos procesą. Tai yra jo tėtis dabar dėvi tik kostiumus ir, aišku, segi po kaklu sūnaus sukurtas peteliškes. o mama ir močiutė ne tik padeda jaunajam verslininkui išrinkti įdomius ir originalius audinius, bet tuo pačiu ir reklamuoja juos.
Kai prasideda moksleivių atostogos ir Mo nereikia ruošti pamokų namuose, tada jis ir jo šeima skiria ypač daug laiko peteliškių gamybai, prasidedančiai nuo tinkamų audinių paieškos. Tai reiškia, kad audiniai turi būti ne tik aukščiausios kokybės, bet ir pagaminti iš natūralių medžiagų. Po to jie sėda kurti: modeliuoja, sukerpa, siuva, lygina. Kol kiekvienas jų pagamina po mažą šedevrą. Paskui prasideda kitas, ne mažiau svarbesnis etapas – kaklaraiščių-peteliškių pardavimai.
Paauglio mama, Tramica Morris, yra internetinės parduotuvės vadybininkė. Ji taip pat rūpinasi ir produkcijos reklamavimu socialiniuose tinkluose, kur ir pritraukia daugiausiai pirkėjų. Taip pat ir butikų savininkus – žmones, kuriuos jie gerai pažįsta. Paauglys aiškina savo verslo sėkmę žmonių palaikymu, kurio taip pat sulaukia ir iš savo šeimos narių. Be to, ir iš tų klientų, kurie teikia pirmenybę rankų darbo gaminiams. „Džiugu žinoti, kad žmonės mane palaiko, – sako Moziahas Bridgesas. – Kai esi vertinamas kitų, tada jautiesi svarbus ir skatina toliau stengtis, negailėti jėgų bei plėsti savo produkcijos gamybos apimtis“.
Gaunamo pelno dalį skiria vaikų vasaros stovykloms
Tikriausiai bet kuris verslininkas gali pasakyti, kad motyvacija ir skatinimas turi lemiamą reikšmę sėkmei bet kurioje veiklos sferoje. Todėl tokiam kaip Bridgesui ir daugybei kitų jaunų žmonių, tai yra įkvėpimo šaltinis ir kuriuos labiausiai skatina kūrybinis procesas bei laisvumo pojūtis. Tuo tarpu Niujorko universiteto, inovacijų centro direktoriaus pavaduotojas Mattas Draperis įsitikinęs, kad baigus mokyklą (ar net anksčiau) yra pats geriausias laikas pradėti realizuoti savo idėjas, kol jų neįtraukė į savo veiklą darbdaviai. „Susitinkant su puikiais studentais ir tiesiog jaunais verslininkais visame pasaulyje, iškilus kliūtims ar atsiradus kitiems nesklandumams, jie paprastai sako: „Nieko tokio, pakartosim ir mums būtinai pavyks“. Ir tai mane labai džiugina. Žvelgiant iš inovacijų ir verslumo pusės, tai, panašu, geriausias laikas – paauglystė, norintiems realizuoti savo sumanymus. Todėl, kad jie jauni ir kupini idėjų“, – sakė savo interviu „New York Times“ Draperis.
Tačiau jaunasis verslininkas Bridgesas žino, kad nepavyks pritraukti klientus vien pasipuošus gražia peteliške ir tuo pačiu nuvilioti juos nuo potencialių konkurentų. „Reikia įdėti nepaprastai daug darbo ir pastangų, norint gauti pelną“, – sakė jaunasis verslininkas Bridgesas. Jis net įsteigė fondą „Go Mo!“ iš gaunamo pelno, kurio dalį skiria vaikų vasaros stovykloms. Jaunasis verslininkas sakė matantis, kaip vaikai patenka į bėdą ir pagalvojo, kad padėdamas jiems, tuo pačiu apsaugos juos nuo problemų – narkotikų vartojimo bei nusikaltimų. Mo sakė planuojantis dar daugiau moksleivių išsiųsti į vasaros stovyklas ateityje, kad jie nesišlaistytų gatvėmis ir neprisigalvotų visokių dalykų.
Be to, Bridgesas taip pat planuoja išplėsti ir savo verslą. Jis tikisi pradėti ir drabužių linijos gamybą: siūti švarkus, kelnes ir striukes. Be to, jaunasis verslininkas planuoja įkurti ir savo produkcijos pristatymo įmonę į „Macy“ prekybos centrus visoje JAV teritorijoje. „Ir kaip tu ruošiesi tą padaryti? – paklausė vienas žurnalistų. Mo atsakė: „Tiesiog reikia dirbti ir tiek“. Paklaustas apie susitikimą su JAV prezidentu B. Obama, paauglys tik kukliai nuleido akis.
parengta pagal bizjournals.com
nuotr. Instagram, kupidinc.blogspot.com