Taigi, daug ko tikėdamasis iš pažinčių svetainių, vyras neišsprendžia savo asmeninių problemų, neišsilavina savo neigiamų nuostatų, neužsiima savirealizacija, nesiekia tobulėti, neišmoksta būti įdomiu pašnekovu ir galantišku džentelmenu. Archyvo nuotrauka

Beje, ir psichologai dalyvauja kuriant dideles pažinčių programas. Bet ne tam, kad palengvintų sielos draugo paieškas, padėtų pritraukti vartotoją į „tinklą“, padaryti jį priklausomą nuo simpatijų ir atitikčių. Pažinčių svetainės laikomos patogia, paprasta ir praktiška paieškos ir pažinčių priemone, kur gali registruotis bet kas.

 

Pradeda bendrauti piktomis ir atstumiančiomis žinutėmis

Todėl ir vartotojai ten kartais būna specifinė: psichologiškai problemiški asmenys, oficialiuose santykiuose esantys asmenys, sukčiai, menkai socialiai prisitaikę ir nenusisekusiems santykiuose, sergantys depresija, fobijomis ir kitais psichikos sutrikimais, smurtautojai, atvirai agresyvūs ir panašiai.

Ką čia slėpti: yra nemažai vyrų anketų su atvirai pikta retorika, misogija ir pernelyg dideliais reikalavimais moterims. Net atlikome savotišką tyrimą: atrinkome tik cenzūruotas anketų versijas ir pašalinome įžeidžiančią kalbą. Tačiau daugelyje anketų yra neslepiamos neapykantos ir grubumo.

Kyla bent keli klausimai: kodėl vyrai pradeda bendrauti piktomis ir atstumiančiomis žinutėmis?

Kodėl, užuot traukę, jie atstumia bet kurią protingą merginą ar moterį? Kas juos skatina, kokia jų motyvacija?

Faktas yra tas, kad pažinčių svetainės, o tai yra tamsioji jų pusė, suteikia žmonėms begalinio ir neriboto pasirinkimo iliuziją. Atrodo, kad dešimtys ir net šimtai tūkstančių anketų žmonėms sako:

„Nesijaudink, tu gali būti bet kuo, gali galvoti bet ką, kažkas iš šios begalinės veidų virtinės tikrai atkreips į tave dėmesį“. Išeina, kad pažinčių svetainės – tai savotiškas „žmonių prekybos centras“. Parašykite reikalavimus ir išsirinkite. Tai nėra tikras gyvenimas, kuriame vyras  turi išbandyti savo jėgas, įdedant daug pastangų ir darbo. Priešingai – jam nereikia tobulėti, stengtis būti geresniam, rūpintis. Čia kaip turguje! Vyrų laukia milijonai moterų pagal jo skonį.

Kai kurie vyrai, dažnai nepasisekus kasdieniame gyvenime, negalintys bendrauti ir susipažinti, negalintys užmegzti ir palaikyti sveikų santykių,  laiko pažinčių svetaines stebuklinga piliule.

Programėlėje yra milijonas vienišų ir dėmesio ištroškusių moterų. Nereikia net užpakalio pakelti nuo sofos!

Bet čia, žinoma, slypi pati iliuzija ir klaida. Nes kitoje ekrano ar monitoriaus pusėje taip pat stovi merginos ir moterys su savo reikalavimais, ieškančios pagal savo standartus vertų vyrų.

Ir dar vienas dalykas: internetas įveda savų iškraipymų. Beje, labai reikšmingų iškraipymų. Jei realiame gyvenime matome žmogų, kaip sakoma, nuo galvos iki kojų, galime jį suprasti  neverbališkai, pastebėti smulkmenas, padaryti įspūdį, suprasti, patinka jis ar ne dėl daugelio veiksnių, tai internete sunku tai padaryti.

 

Dažniausiai tokie reikalavimai yra neadekvatūs ir atitrūkę nuo realybės

Matome statiškas nuotraukas, rečiau – vaizdo įrašus. Šios informacijos nepakanka. O nepažįstamo žmogaus parašytas tekstas negali perteikti visos emocijų ir įspūdžių gamos, kurią gautume realiame gyvenime.

Tada prasideda depersonalizacija iki sotumo. Žmonės greitai pamiršta, kad žiūri į tikrų žmonių profilius, ir pradeda juos suvokti kaip prekę rinkoje. O kaip išsirinkti geriausią „produktą“ neriboto „asortimento“ sąlygomis? Ryškiais ženklais: pinigais, turtais ar išvaizda.

Ir dažnai vyrai pradeda kelti per didelius reikalavimus moteriškai išvaizdai, o moterys – kito beasmenio profilio gyvybingumui. Nors dažniausiai tokie reikalavimai yra neadekvatūs ir atitrūkę nuo realybės.

Taip pat yra sunkiai paaiškinamas lyčių iškraipymas: vyrai tikisi, kad moterys imsis aktyvių veiksmų juos užkariauti, „bėgs“ iš paskos, rašys, atsisakys tradicinių piršlybų ir merginimo.

Tačiau ir čia kai kuriuos vyrus aplenkia nusivylimas. Ir nors pasirinkimas atrodo didžiulis, kai kurie giliai supranta, kad jie nėra tokie paklausūs, kaip norėtųsi. Tai sukelia nusivylimą, o vėliau ir neigiamas emocijas, pyktį, pasipiktinimą ir susierzinimą.

Taigi, daug ko tikėdamasis iš pažinčių svetainių, vyras neišsprendžia savo asmeninių problemų, neišsilavina savo neigiamų nuostatų, neužsiima savirealizacija, nesiekia tobulėti, neišmoksta būti įdomiu pašnekovu ir galantišku džentelmenu.

Jis paprasčiausiai, vaizdžiai kalbant, ne tiek kainuojančiai „prekei“ uždeda „išpūstą kainą“. Ir laukia, bet „pirkėjų“ vis dar nėra.

Ir prasideda tai, ką matome: agresija (greičiausiai nuo potencinės disfunkcijos), pasipiktinimas, reikalavimai ir grubumas.

 

psichologė Angelė Kazlauskienė

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą