Fizinis aktyvumas apie pusvalandį per dieną apsaugo nuo ligų. Archyvo nuotrauka

Šis tyrimas buvo atliktas 2017 metais Jungtinėse Valstijose, kur ištyrė 7 minučių trukmės treniruotės poveikį svoriui ir kūno sudėčiai, nenaudojant jokios konkrečios dietos. Svarbu tai, kad tiriamieji nebuvo patyrę sportininkai. Tai yra, jie nebuvo nutukę, tačiau akivaizdžiai turėjo tam tikrų riebalų atsargų, nes patyręs sportininkas net nepajaustų septynių minučių treniruotės, rašo healthline.com.

 

Duomenys buvo renkami ir registruojami 1, 3 ir 6 savaites

Kaip  eksperimento dalyviai treniravosi? Kasdien buvo atliekama 7 minučių treniruotė, kurią sudarė aerobikos ir pasipriešinimo pratimai. JAV tokios treniruotės tampa itin populiarios, nes per dieną pakanka tik 7 minučių!

Tokie mokymai skirti žmonėms, turintiems ribotą laiką ir mažą motyvaciją ilgoms ir plačioms mokymo programoms (t.y. 90 proc. žmonių). Tyrimo tikslas buvo išsiaiškinti, ar 7 minučių treniruotė turės įtakos svoriui ir kūno sudėčiai per 6 savaičių bandymą.

Treniruočių grupė (29 žmonės, 18-30 metų amžiaus) 7 dienas per savaitę 6 savaites atliko 7 minučių treniruotę, o kontrolinė grupė (29 žmonės, 18-30 metų amžiaus) nesitreniravo. Buvo atlikti tokie matavimai kaip ūgis, svoris, kūno masės indeksas, apimtis (pečių vidurys, klubai ir juosmuo), kraujospūdis, širdies susitraukimų dažnis, rankų sukibimas. Duomenys buvo renkami ir registruojami 1, 3 ir 6 savaites.

Tyrimo rezultatai parodė, kad vidutinis KMI 1 savaitę buvo 24,4 kg/m2, 3 savaitę – 24,01 kg/m2 (P = 0,003). Liemens apimtis sumažėjo nuo 1 iki 3 savaičių (P = 0,003) ir nuo 6 savaičių (P = 0,01) vidutiniškai 4 cm. Klubų apimtis  kurį laiką laikėsi  tokia pati, o po to prarado vidutiniškai 4 cm!

 

Gali būti puikus sprendimas žmonėms pradėti

Riebalų masės sumažėjimas buvo pastebėtas nuo 1, 3 iki 6 savaičių. Pečių vidurio perimetro ar rankų pokyčių nepastebėta. Tai reiškia, kad atliekant tokią treniruotę raumenų augimas ir jų stiprumas nebuvo pastebėti.

Anot tyrėjų, šio tyrimo rezultatai rodo, kad net labai trumpos treniruotės turi įtakos normalaus svorio žmonių, nepakeitusių mitybos įpročių, kūno formoms ir sudėčiai. Tai reiškia, kad net normalaus svorio žmonės, treniruojantys 7 minutes, gali sumažinti juosmens apimtį ir pagerinti kūno sudėtį. 7 minučių treniruotė gali būti puikus sprendimas žmonėms pradėti ir planuojantiems tęsti treniruotę, nes ji yra paprasta ir turi minimalių apribojimų.

Be to, paaiškėjo, kad pradedantysis per pirmąsias 6 savaites  gali numesti 4 cm riebalų ties juosmeniu ir klubais.

Tai turėtų visus paskatinti sportuoti ir daugiau judėti. Bet tada reikia stebėti savo mitybą ir mankštintis bent 3 valandas per savaitę ar net daugiau. Tačiau tai yra ir geras būdas pakelti užpakalį  nuo minkštasuolio ir geriau treniruotis 7 minutes ar net 7 sekundes, nei visai nesitreniruoti. Svarbiausia pradėti!

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą