Leah Remillet dukterys nuo mažumės mokosi verslumo

38-erių Leah Remillet Stimmel užaugo Sietle, o dabar gyvena Livenvorte, Vašingtono valstijoje. Nuo vaikystės ji turėjo polinkį į verslumą. Jau būdama 8 metų Leah jau pardavinėjo kanceliarijos prekes, taip pat limonadą ir saldainius. Kartą, kai jos tėvų nebuvo namuose, ji net nusprendė parduoti garažą.  Tuo tarpu 14-metė moksleivė turi visą laiką galvoti kaip generalinė direktorė, nes ji valdo visą saldainių imperiją, kurios pelnas siekia 2,2 milijono JAV dolerių per metus. Bet viskas prasidėjo tada, kai tėvas uždraudė jai valgyti saldainius.

 

Nuo ankstyvo amžiaus vaikai taip pat buvo ugdomi verslumo dvasia

Būdama 20 metų, Leah  Remillet ėmėsi fotografijos. Tuo metu ji ir jos būsimasis vyras dar buvo koledžo studentai, bet mergina norėjo susirasti darbą ne visą darbo dieną. Pamačiusi tinklaraščio įrašą, kur buvo rašoma, kad ieško fotografų, ji pardavė savo nešiojamąjį kompiuterį ir įsigijo naudotą fotoaparatą. Per 18 mėnesių Leah užsidirbo nemažai pinigų. Nors ji ir nebuvo profesionali fotografė, bet išmananti verslo ypatumus, sugebėjo patenkinti bet kurio kliento skonį.

Dabar Leah  augina tris vaikus, o verslo ir verslumo temos gana dažnai aptarinėjamos šeimai vakarieniaujant. Todėl nuo ankstyvo amžiaus vaikai taip pat buvo ugdomi verslumo dvasia. Kai dukterims buvo 8 ir 10 metų, jos nusipirko naudotų kramtomosios gumos pardavimo automatų po 10 JAV dolerius ir nudažė juos aukso spalva. Mama padėjus reklamuoti gaminius, mergaitės pardavė juos po 125 JAV dolerius. Tai yra uždirbo 115 JAV dolerius už kiekvieną.

Po to viena dukterų pradėjo dirbti aukle, kita – atidarė parduotuvę „Etsy“, kurioje prekiavo apyrankėmis, „American Girl“ lėlėmis ir kitomis prekėmis. Tuo tarpu vyriausioji duktė pradėjo fotografuoti prekes pardavimui. Mama ir toliau mokė savo vaikus mąstyti  verslininkiškai.

Negana to, 2018 metais ji įkūrė internetinius kursus „The CEO Kid“, skirtus mokyti vaikus verslo, verslumo, pasitikėjimo savimi ir problemų sprendimo įgūdžių.

„Vaikų versle  ir apskritai verslininkystėje man patinka tai, kad galima padaryti klaidų. Tai puikus laikas ką nors išbandyti ir suprasti, kad nesėkmė nebūtinai yra pralaimėjimas“, – sakė Leah Remillette viename savo interviu.

Anot jos, kartą pametė užsakymo formą prekėms, todėl nežinojo, kas ką užsakė ir kam pristatyti. „Aš padariau didelę klaidą ir buvau labai nusiminusi. Tai buvo skaudi pamoka. Aš ją iki šiol prisimenu, bet ji padėjo man tapti labiau tvarkinga ir dėmesinga. Dabar aš visada tiksliai žinau, kur pasidėjau svarbius dokumentus“, – sakė Leah.

Verslininkės manymu, pasitikėjimas  savo jėgomis priklauso nuo suvokimo. Kai ištinka nesėkmė, atsiranda galimybė mokytis, augti  ir tobulėti. Tai ir įrodymas, kad kažkas nepavyko.

„Manau, kad sėkmė dažnai priklauso nuo nesėkmių ir sunkumų, su kuriais susiduriame, skaičiaus. Kuo daugiau įveiksime nesėkmių ir kliūčių, tuo didesnė  galimybė išmokti ko nors naujo, tuo labiau atsiversime ir pasiruošime didelei sėkmei“, – teigė verslo žinovė.

Jos manymu, vaikų verslo žinių ir įgūdžių, leidžiančių kūrybiškai spręsti problemas, pasitikėti savimi, tobulinimas yra būtinas. Nes visiems reikia išmokti nuo mažumės planuoti biudžetą, kaip  užsidirbti pinigų, kaip gerai parduoti prekes ir susikurti gerovę. „Visų pirma mes turime leisti vaikams daryti sunkius dalykus. Kai atimame iš vaikų galimybę patiems susikurti ką nors sudėtingo, tada jie praleidžia galimybę pamatyti, kokie jie stiprūs. Padėkite jiems įgyti pasitikėjimo savimi, palaikydami jų nesėkmes ir sunkumus. Pasakykite savo vaikui: „Tau būtinai pasiseks. Aš tikiu tavimi, todėl toliau stenkis ir dirbk. Man labai malonu matyti tavo pastangas“, – sakė Leah Remillet.

Nuotr. Leah Remillet

Saldainių populiarumo priežastis ta, kad juose nėra cukraus

Amerikietė moksleivė Alina Morse  – kompanijos generalinė direktorė, kurios žinioje didžiulis saldainių fabrikas. Praėjusiais metais jos valdomos įmonės pelnas siekė 2,2 mln. JAV dolerius. Alina Morse yra tipiška 14 metų paauglė, kuri mokosi vidurinėje mokykloje. Kaip ir kiti, ji mėgsta linksmintis, atostogauja su draugais ir visą laiką „kabo“ ant išmaniojo telefono. Tačiau jos telefoniniai pokalbiai neapsiriboja vien bendravimu su bendraamžiais. Mat ji valdo savo „Zolli Candy“ saldainių imperiją, kurios produkcija yra labai paklausi ir parduodama 25 tūkstančiuose mažmeninės prekybos tinklų visoje šalyje. Saldainių populiarumo priežastis ta, kad juose nėra cukraus. Tai yra jis yra pagamintas iš mažai kalorijų turinčių pakaitalų – ksilitolio ir eritritolio.

Alina teigia niekuo neišsiskirianti nuo paprasto paauglio. „Aš tiesiog labai atkakli ir mėgstu saldumynus“, – sako mergina. Idėja gaminti „sveikus“ saldainius jai kilo galvoje, kai dar buvo septynerių metų.

Kartą mergaitės tėtis – Tomas Morse‘as  nusivedė dukrą  į banką. Kasininkė pasiūlė mergaitei saldainį, bet jos tėvas, sveikos mitybos šalininkas, pasakė „ne.“  „Kodėl mes negalėtume gaminti sveikus saldainius? “- paklausė Alina tėvo.  Vyras nežinojo ką atsakyti.

Bet grįžus namo, mergaitė peržiūrėjo „YouTube“ saldainių vaizdo įrašus ir kreipėsi pagalbos į vietinius odontologus, kurių patarimai buvo nepaprastai svarbūs. „Jie pasiūlė vietoje cukraus naudoti eritritolį ir ksilitolį, – teigė Alina. – Todėl ir  įtraukiau šiuos ingredientus į saldainių  gamybos „formulę“. Dveji metai bandymų, 3.750 JAV dolerių investicija  ir pirmoji saldainių partija buvo parduota „Whole Foods“ parduotuvėje“, – pasakoja Alina.

„Mes negalvojome, kad lydės sėkmė, – sakė Alinos mama. – Tiesiog norėjome ją palaikyti. Dabar dešimt žmonių dirba saldainių fabrike „Zolli Candy“ Mičigane. Taip pat dešimtys kitų darbuotojų dirba visoje šalyje“.

Vienas didžiausių sunkumų, su kuriais susiduria Alina, yra poreikis įrodyti verslo specialistams jos ketinimų rimtumą. „Kartais būna sunku, kai ateinu į susitikimą ir žmonės klausia: „Kas tu?“. Visi skeptiškai vertina, kad vaikas gali vadovauti įmonei. Sakau, duokite man 10 minučių laiko ir kol aš kalbėsiu, suprasite, kad išmanau savo verslą“, – sako Alina. Mergina tiki, kad jos produktai taps geriausiai parduodami gardumynai visoje šalyje.

„Alina įkvepia daugybę žmonių, –  išdidžiai sako jos tėtis. – Ji yra gyvas įrodymas, kad vaikai daug ką sugeba padaryti“. Tuo tarpu mergaitė vadovaujasi tėvo patarimais: „Sunkiai dirbk, stenkis, tikėk ir niekada nepasiduok, nes tai  padeda judėti į priekį“.

 

parengta pagal businessnewsdaily.com

 

 

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą