9 metų Aelita Andre – Australijos vunderkindas, pradėjusi piešti, kai jai buvo vos 9 mėnesiai

Ši jaunutė Australijos dailininkė nutapė savo pirmąjį paveikslą būdama vos 9 mėnesių, kai dar net nevaikščiojo.  Iš tikrųjų tada mažylė paprasčiausiai žaidė su dažais: pakabinusi juos pirštų galiukais, prišliauždavo prie drobės ir tepė ant jos. Taip sukūrė savo pirmąjį šedevrą…

Dabar Aelitai 11 metų ir ji – žinoma dailininkė ne tik savo šalyje.  Mergaitė tapo paveikslus šiuolaikinio abstrakcionizmo stiliumi – pačių netikėčiausių spalvų ir formų, perduodančių šio talentingo vaiko vidinį pasaulį. Aelitos Andre darbų parodos rengiamos visame pasaulyje.

Per dvejus metus mažosios dailininkės  paveikslų buvo parduota daugiau kaip 50 000 JAV dolerių.

 

Visi jos tapyti 24 paveikslai buvo parduoti per  savaitę

Melburne (Australija) gyvenanti Aelita Andre pirmą kartą eksponavo savo darbus, kai jai buvo vos dveji metai. Ją lygino su Jacksonu Pollocku – įtakingu JAV menininku ir vienu reikšmingiausių abstraktaus ekspresionizmo judėjimo atstovų.  Be to, mergaitę vadina ir „mažuoju Picasso“.

Pirmoji 4 metų Aelitos personalinė paroda „Prodigy of Colour“ buvo eksponuojama tris savaites Agoros slėnyje, prestižiniame Chelsea regione Manhatane.  Visi jos tapyti 24 paveikslai, kurie kainavo nuo 4000 iki 10 000 JAV dolerių, buvo išparduoti per septynias dienas.

Dabar Aelitos darbai eksponuojami Sankt Peterburgo Dailės akademijos muziejuje.

Be to, Aelitos tapyti darbai buvo eksponuojami Niujorko, Londono, Honkongo, Kinijos ir Rusijos galerijose ir muziejuose.

Aelitos tėvas Michaelis Andre pasakojo, kaip jis ištraukė iš už spintos įrėmintą drobę ir paguldė ant  grindų. Greta buvo padėti ryškiaspalviai akriliniai dažai, kuriais jis ruošėsi tapyti. Tai ir  atkreipė mažylės Aelitos dėmesį. Devynių mėnesių mergaitė kišo pirštukus į akrilinius dažus, po to prišliaužusi prie drobės. Pamačiusi ryškiaspalvių dažų mozaiką – juokėsi ir krykštavo. k, pradėjo daryti spaudimą vamzdžiams, nusileidusi ant drobės, juokėsi ir rėkė, nudažė dažus ant balto paviršiaus, ir tik taip ji užsikabino.

9 mėnesių mažylė paėmė teptukus, mirkė į dažus ir ėmė šliaužti ant drobės, juokdamasi ir krykštaudama ir vedžiodama teptuku po paviršių. Ir tiesiog taip užsikabino.

„Buvo labai įdomu stebėti, kaip kūrybinis procesas rutuliojasi prieš mane, –  dabar 9 metų Aelita atskleidė savo prisiminimus televizijos kanalui „ABC News“. –  Kai prieš kiek laiko atsistojau ir pažvelgiau į šią kvadratinės formos drobę, suvokiau, ką padarė vaikas, žaisdamas su spalvomis. Ir supratau, kad tai iš tikrųjų jau baigtas tapyti paveikslas. Negalėjau paslėpti džiugesio ir susižavėjimo baigtu darbu.“

Meno pasaulyje visai nesvarbu, kiek paveikslo autoriui metų

Kaip ir dauguma tėvų, Michaelis Andre ir jo žmona Nikka Kalashnikova garbino dukters meno kūrinius. „Maniau, kad visa tai mano vaizduotės padarinys, nes negalėjau patikėti tuo, ką mačiau“, – sakė Nikka, pridūrusi, kad ji žavisi dukters talentais, bet yra gana kritiška ir šališkas ir neleidžia dukteriai užmigti ant laurų, nes yra jos motina.

Aelitos motina Nikka Kalashniova – fotografė, kurios darbai taip pat buvo eksponuojami. Todėl nusprendė paimti vieną savo dukters tapytą paveikslą ir nunešti parodyti jį Melburno galerijos savininkui, norėdama išgirsti jo nuomonę.

Mama savo dukters paveikslą pirmiausiai parodė parodos kuratoriui Marcui Jamisonui,  pasakiusi, kad tai vienos „menininkės“ darbas, bet nenurodė jos amžiaus.

„Juk niekas nevertina dailininko darbų  pagal jo amžių“, – galvojo Nikka. Tiesiog norėjo, kad Aelitos darbas būtų įvertintas objektyviai ir „žvelgiant iš šalies“ pozicijos.

Parodos kuratorius buvo sužavėtas, pamatęs mergaitės tapytą paveikslą, ir nusprendė įtraukti kai kuriuos Aelitos tapytus paveikslus į būsimą parodą Melburno galerijoje.

Kalashnikova galiausiai pasakė ir savo dukters amžių, bet Jamisonui tada jau buvo tas pats.

Šeima galutinai įsitikino, kad meno pasaulyje visai nesvarbu, kiek šio paveikslo autoriui metų.

Mergaitė neslepia, kad šlovė verčia jaustis ypatinga

Aelitos Andre naujausia paroda „Music of the Infinite“ („Muzika begalybėje“ ) įvyko jos motinos tėvynėje, garsiajame Sankt Peterburgo Dailės muziejuje. Nepaisant įspūdingų vertinimų ir žinomų visame pasaulyje galerijų, Aelita pripažįsta, kad jai tampa liūdna, kai turi atsisveikinti bent su vienu savo kurtų paveikslų.

Aelita savo tapymo stilių apibūdina kaip „stebuklingą, abstrakčią visatą“, kuri nėra nei „normali, nei įprasta“, greičiau „kosmosas“, bet įkvepianti ir vadina savo sukurtus darbus „magišku Aelitos pasauliu“.

„Kai galvoji apie nutapytus darbus, kaip apie gyvą būtybę, tai tikriausiai jie norėtų būti kartu su visais draugais savo pasaulyje, – sakė jaunoji dailininkė. – Štai kodėl esu truputį nusiminusi, kai darbai yra parduodami“. Bet Aelita neslėpė, kad kurdama jaučiasi laiminga. „Kai tapau  paveikslus,  jaučiuosi nuostabiai laisva, o ne užrakinta savo mažame pasaulyje ir galiu laisvai išreikšti savo jausmus.  Prieš tapydama, aš neturiu jokio plano. Tiesiog padėjusi pirmą potėpį ant drobės, pasakau sau, kad šiandien atliksiu nuostabų abstraktų Visatos darbą“.

Mergaitė neslepia, kad šlovė verčia jaustis ypatinga ir kad ji džiaugiasi esanti žinoma visame pasaulyje.

Tuo tarpu kai kurie dailės kritikai tvirtino, kad  Aelita Andre yra pernelyg jauna ir negali objektyviai vertinti savo darbų. Tačiau, kai paūgės, taps vyresnė, tikra menininke, tada daug ką supras ir pažvelgs kitomis akimis. O mažoji dailininkė atkirto kritikams, kad nematanti  jokios prasmės laukti ir daranti tai, ką ji mėgsta.

„Aš noriu tapyti iki savo gyvenimo pabaigos. Todėl niekada nesustosiu piešti“, – sakė Aelita Andre.

parengta pagal News.com.au, urbo.com

Nuotr. Instagram, Facebook

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą