Tik visai neseniai mano dukrelė, kuri baigė 5-tą klasę prisipažino, kad ją nuolat erzino ir nedavė ramybės vienas bendraklasis. Dėl tos pačios priežasties sakė nelaukianti naujų mokslo metų. Arba pasistengs kuo toliau atsisėsti nuo jo suolo. Ar tai rimtas signalas? O gal vertėtų ją perkelti į kitą klasę? Patarkite, kaip pasielgti?
mama, Vilnius
Augant, paauglystėje berniukų ir mergaičių santykiai iš esmės keičiasi. Atsiranda susidomėjimas, noras patikti ir tuo pačiu didesnis dėmesys savo išvaizdai. Fizinis mergaičių vystymasis ir brendimas lenkia berniukus. Daug 5-6 klasėje besimokančių mergaičių yra didesnės ir aukštesnės, nei berniukai, o tai gali sukelti nemalonių išgyvenimų, nepilnavertiškumo jausmą tiek berniukams, tiek ir mergaitėms.
Iš pradžių daugelio berniukų susidomėjimas kita lytimi būna skirtingas. Tačiau besimokant žemesnėse klasėse susidomėjimas ar simpatizavimas priešingai lyčiai pasireiškia erzinant mergaites, kurios nors ir skundžiasi berniukais, bet dažna supranta tokių veiksmų motyvus teisingai ir todėl neįsižeidžia. Vėliau santykiai kiek keičiasi, atsiradus drovumo jausmui, pradėjus varžytis ar gėdijantis. Daugeliui 11-12 metų vaikams tai pasireiškia atvirai, o kai kurie tai slepia ar prisidengia „patyčiomis“ ir „visišku abejingumu“ priešingai lyčiai. Tačiau tiek berniukai, tiek ir mergaitės labai domisi tarp jų atsiradusiais santykiais ir jų vystymosi perspektyvomis.
Iki 6-os klasės dauguma merginų domisi, kas, kam ir kodėl patinka. Tačiau apie savo santykius jos pasakoja tik artimiausiems draugams ar draugėms. Bet paprastai klasės draugai daugiausiai žiūri, stebi ir keičiasi naujienomis.
Tuo tarpu 7-8 klasėse berniukų ir mergaičių draugystė užsimezga daug dažniau, o jų abipusis meilumas gali būti gana emocinis. Tačiau per šį laikotarpį simpatijos rodymas be atsako gali sukelti stiprius išgyvenimus. Romantiniai santykiai dažniausiai būna susieti su bendra veikla ir pomėgiais. Tai yra jie mokosi vienoje klasėje, pakviečia pasivaikščioti ar į kiną ir panašiai.
Be to, romantiška simpatija sukelia norą būti geresne ar geresniu, skatina daryti malonius dalykus, padėti ar apsaugoti. Galų gale tampa paskata tobulėti.
Bendravimas su kitais savo bendraamžiais yra labai svarbus, formuojant paauglio asmenybę. Draugaudami jie teigiamai veikia vienas kitą, seka vienas kito pavyzdžiais ar net mėgdžioja. Todėl pedagogai turėtų tik dar labiau skatinti paauglių santykius su bendraklasiais ir kitais artimais draugais.
Gerbiama, mama, tikriausiai iš šio atsakymo supratote, kad dukros nereikėtų nei perkelti į kitą klasę, nei ieškoti atokesnio suolo, nuo jai tokiu būdu dėmesį rodančio bendraklasio.
psichologė Angelė Kazlauskienė
I am curious to find out what blog system you have been utilizing?
I’m having some small security problems with my latest site and I’d like to
find something more risk-free. Do you have any solutions?
I like what you guys are up too. This sort of clever work
and exposure! Keep up the superb works guys I’ve you guys
to our blogroll.
Thanks designed for sharing such a nice thinking,
paragraph is pleasant, thats why i have read it fully
Hello! I just wish to offer you a big thumbs up for the excellent info you have here on this post.
I am returning to your site for more soon.
Awesome blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
A design like yours with a few simple adjustements
would really make my blog shine. Please let me know where
you got your design. Thanks