Pėstieji prieš pereidami turi įsitikinti, kad manevras yra saugus. Tos pačios taisyklės, į kurias pirmiausia reikia žiūrėti į kairę, o paskui į dešinę, yra „parašytos krauju“. Archyvo nuotrauka

Dažnai pėsčiųjų neatidumas lemia nelaimingus atsitikimus perėjoje. Kokias klaidas žmonės dažniausiai daro eidami per kelią?

 

  1. Jie nesupranta, kad automobilis neturės laiko sustoti

Svarbiausias pėsčiojo „ginklas“ – netikėtumas. Tai yra kuo staigiau jis pasirodo kelyje, tuo mažiau šansų išgyventi. Bet koks nedėmesingumas ar nepasitikėjimas savimi (kas dabar yra įprastas dalykas) gali būti jam lemtingas. Ypač žiemą. Pėstieji įpratę būti praleidžiami pėsčiųjų perėjose, tačiau žiemą keliai yra slidūs ir pėsčiasis gali nežinoti, kad automobilio stabdymo kelias yra daug ilgesnis nei įprastame sausame kelyje. Pagrindinė priežastis, kodėl vairuotojai taip nemėgsta dviratininkų, yra ta, kad jie staiga atsiduria kelyje ir vairuotojas negali apskaičiuoti manevro greičio. O bėgantis vyras kelia maždaug tokį patį pavojų sau ir vairuotojui.

  1. Jie nieko nemato ir negirdi

Pėstieji mėgsta kirsti kelią su ausinėmis ir gaubtu, kuris neleidžia laiku pamatyti automobilio.

Pėstieji prieš pereidami turi įsitikinti, kad manevras yra saugus. Tos pačios taisyklės, į kurias pirmiausia reikia žiūrėti į kairę, o paskui į dešinę, yra „parašytos krauju“. Sąmoningumas yra pagrindinė pėsčiojo išgyvenimo sąlyga dideliame mieste. Net ir atsižvelgiant į tai, kad vairuotojai perėjose tapo atidesni.

  1. Neatsižvelgiama į tam tikro perėjimo ypatybes

Žinia, pasitaiko ir nenuspėjamų atvejų. Pavyzdžiui, kai prieš perėją stovi didelis sunkvežimis, kuris užstoja ir trukdo pėstiesiems ir vairuotojui vienas kitą matyti.

Žinoma, taisyklės draudžia tokiose vietose statyti automobilį, tačiau tai negarantuoja jo nebuvimo. Pėsčiasis, staiga pasirodęs perėjoje per automobilio stabdymo atstumą, labai rizikuoja. Juo labiau, jei nepasižymi greita reakcija arba tiesiog pasižiūrėtų iš už šio objekto ir įsitikintų, ar perėja yra saugi.

  1. Eina neapibrėžtai (abejodami)

Yra pėsčiųjų, kurie nežino, kirsti ar ne. Jie išeina į kelią, tada sustoja, galvoja, kad vairuotojai jų nemato, tada pradeda greitėti. Tai nepadeda vairuotojui lengviau suprasti situacijos. Geriausia ramiai prieiti prie perėjos ir sustoti.

  1. Neužmezga akių kontakto

Kertant kelią itin svarbu įsitikinti, ar vairuotojas yra pasiruošęs praleisti pėsčiąjį. Ne visi vairuotojai taip pat laikosi kelių eismo taisyklių. Jie taip pat gali kalbėti telefonu. Būna ir taip: vienas automobilis sustoja praleisti pėsčiojo, o kito automobilio vairuotojas dėl to šio pėsčiojo nemato ir ne visada supranta, kodėl jis sustojo.

Ekspertai atkreipė dėmesį, kad tokia situacija būdinga kelių eismo juostų keliams. Jei kiekviena kryptimi yra tik viena juosta, tai mažai tikėtina – nebent koks nors vairuotojas norės išvažiuoti į priešpriešinio eismo juostą.

„YouTube“ vaizdo įrašas

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą