Žmonės, kurie atsakingai vairuoja automobilius, daug mažesnė tikimybė, kad dėl jo kaltės gali įvykti avarija. Bet kada tai suprasime? Archyvo nuotrauka

Daug žmonių žūsta eismo įvykiuose. Tyrimų duomenimis, daugiau nei 90 proc. nelaimingų atsitikimų įvyksta dėl žmogaus klaidų. Todėl savaeigių automobilių kūrimas, pasitelkus išmaniąsias  technologija žada vairavimą keliuose padaryti daug saugesnį. Tokie automobiliai neužmigs, nesupyks, neprisigers ir nesiblaškys. Tai suteikia jiems didžiulį pranašumą prieš esamus automobilius.

 

Vairuodami rašome žinutes, skaitome paštą

Tai taip pat reiškia, kad  įmonės turi patobulinti savo techninę ir programinę įrangą, taip pat išspręsti visas įstatymų ir draudimo problemas. Po to jie turės įtikinti vartotojus nustoti vairuoti. Prieš kiek laiko kompanija „ AT&T“ paskelbė tyrimą, kuriame pabrėžiama, kaip blogai elgiamasi keliuose – ir atsižvelgiant į tai, kad žmonės visame pasaulyje daro tą patį, tai vienodai taikoma visiems vairuotojams. Tai yra vairuodami rašome žinutes, skaitome paštą, tikriname savo paskyras socialiniuose tinkluose „ Facebook“, „Twitter“, „Instagram“. Darome asmenukes, filmuojame, kalbamės.

Kompanijos „AT&T“  sociologai  apklausė  telefonu daugiau nei 2000 JAV žmonių nuo 16 iki 65 metų, kurie vairuodami naudoja išmaniuosius telefonus bent kartą per dieną. Tikslių duomenų apie amžiaus grupes kompanija neatskleidžia, tačiau pabrėžė, kad 2000-aisiais gimusi „Pepsi karta“ su tuo neturi nieko bendra.

Tyrėjai nustatė šias priežastis, atitraukiančias vairuotojo dėmesį nuo vairo:

Žinučių spausdinimas (61 proc.);

Pašto tikrinimas  (33 proc.);

Naršymas tinkle (28 proc.);

Socialiniai tinklai (27proc. + 14proc.);

Asmenukės (17 proc.);

„Instagram“ (14 proc.);

Vaizdo įrašas (12 proc.);

Vaizdo pokalbis (10 proc.).

 

Atsakingai vairuojantys išvengia avarijų

Antrasis tyrimas tik patvirtino, kad tiek, kiek žmonės yra blogi vairuotojai, tiek robotai yra geri vairuotojai. Šias išvadas britų ne pelno siekianti organizacija „Thatcham Research“ padarė iš daugiau nei 7000 „VW Golf“ avarijų.

Visi šie automobiliai turi adaptyvią pastovaus greičio palaikymo sistemą, kuri kontroliuoja greitį ir išlaiko saugų atstumą kelyje. Sistema taip pat gali automatiškai nuspausti stabdžius, kad išvengtų susidūrimo. Šios savybės yra dalis laipsniško perėjimo prie autonomijos, nes automobiliai tampa vis labiau valdomi.

Tyrėjai taip pat išsiaiškino, kad per vienerius metus avarijų su golfais buvo 45 proc. mažiau nei lygiavertėje „mažų šeimyninių automobilių kontrolės grupėje“, į kurią įeina automobiliai „ Ford Fiesta“, „Toyota Auris“, „Peugeot 208“ ir „Audi A3“. Pretenzijas daugiausia pareiškė nukentėjusieji kitų vairuotojų draudimo bendrovėms.

Trumpai tariant, žmonės, kurie atsakingai vairuoja automobilius, daug mažesnė tikimybė, kad dėl jo kaltės gali įvykti avarija. Bet kada tai suprasime?

„YouTube“ vaizdo įrašas

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą