Kai tik išgirsite banko pavadinimą, nustebkite sakydami, kad dirbate tame pačiame banke. Archyvo nuotrauka

Turime pripažinti, kad mes jau pavargome  ne tik nuo pandemijos, bet ir nuo šlamšto siuntėjų, ir telefoninių sukčių skambučių. Esame tikri, kad ir ne vienas jūs esate nuo jų nukentėję!  Siūlome jums susipažinti su atsakymų variantais, kurie suglumins sukčius ir privers juos pašalinti jūsų numerį iš duomenų bazių.

Pradėkime nuo to, kad apskritai nerekomenduojame bendrauti su sukčiais! Jei atsiliepėte į skambutį ir pajutote ką nors įtartino, geriausia padėti ragelį ar išjungti telefoną. Bet jei norite paerzinti juos, pateikiame keletą variantų.

Pirmas variantas

Sukčius skambina ir sako: „Dabar jūsų kortelė bus užblokuota, nes kažkas kėsinasi neteisėtai pervesti pinigus iš jūsų sąskaitos…“

Panašu, kad per pastaruosius metus tariamo banko darbuotojai paskambino kone visiems jūsų pažįstamiems žmonėms. Sukčiai naudoja skirtingus scenarijus: jie kalba apie kortelės blokavimą ar įtartiną pervedimą, siūlo išduoti ar pakartotinai išduoti kreditinę kortelę. Tuo pačiu metu, norėdami įgyti pasitikėjimo, jie paskambina  ir kreipiasi į jus vardu.

Tokių skambučių tikslas yra gauti informaciją, reikalingą pinigams išsiimti: SMS kodą, slaptažodį ir kortelės CVV kodą. Kategoriškai draudžiama atskleisti bet kurią informaciją apie save ir savo banko sąskaitą. Be to, kai kurie sukčiai banko vardu siunčia bauginančius pranešimus su pasiūlymu perskambinti. To daryti taip pat nereikia, nes skambučio metu pinigai gali būti išimti iš sąskaitos.

Ką atsakyti tokiems sukčiams?

  1. „Aš jau seniai norėjau pasakyti, kad jūsų bankas yra pasibaisėtinas ir jį seniai laikas uždaryti, o jo darbuotojus išmesti iš darbo!“

Kitaip tariant, sukurkite skandalą labiausiai nepatenkino kliento stiliumi: skųskitės paslauga, mobiliąja programėle ir, žinoma, nesibaigiančiais skambučiais. Sukčius paprašys sutelkti dėmesį į problemą, tačiau nenuleiskite rankų ir keikitės toliau. Anksčiau ar vėliau jis pasiduos ir padės ragelį.

Grubiai ir užtikrintai atsakykite į klausimus, kad suklaidintumėte sukčius. Pavyzdžiui: „Sakote, kažkas nori pervesti mano pinigus į savo sąskaitą?..  „Na ir kas? O kodėl tau tai rūpi? Mano pinigai, ką noriu tą ir darau!“.  Po tokių žodžių sukčius turėtų padėti ragelį. Tik nesivelkite į dialogą.

2.Arba galite pasakyti: „O, atrodo, kad esame kolegos!“

Tai yra, kai tik išgirsite banko pavadinimą, nustebkite sakydami, kad dirbate tame pačiame banke. Jei apgavikas vis dar neišjungs telefono, apipilkite jį klausimais: „O kokiame skyriuje dirbate?“, „Mes galėtume pasimatyti per pietų pertrauką“, „Ar pažįstate Joną Petraitį?“.

Antras variantas

„Jūsų giminaitė pateko į avariją …“ / „Mama, man skubiai reikia pinigų …“

Skambindami pagal scenarijų „vyras/brolis/tėvas turi bėdų“, sukčiai gali apsimesti artimais pažįstamais, draugais ar net giminaičiais.

Taigi, apgavikas apsimeta artimu žmogumi ir prašo greitai padėti pinigais. Kad jūs neatpažintumėte balso, jis gali sumurmėti, kad pateko į avariją ir susilaužė žandikaulį, tada perduoti telefoną kitam. Tačiau dažniau tokiais atvejais sukčiautojas ne skambina, o siunčia SMS.

Arba skambinantis asmuo apsimeta policininku ir praneša, kad jūsų mylimasis atsidūrė skyriuje, o norint jį paleisti, reikalingas užstatas.

Sukčius apsimeta giminaičiu, kuris sako, kad sudaužė mašiną ir norint gauti solidžią draudimo išmoką, reikia atseikėti nemažai pinigų draudimo agentui, kuris ir padarys reikalingą draudimą.

Tokie skambučiai dažniausiai būna naktį, kai žmonės dar nėra visiškai pabudę ir dažnai patiki pasakomis.

  1. „Sakote, mano sūnus vairavo? Bet jam tik 5 metai!“

Kuriant istoriją galite naudoti dvi galimybes: nustebti įsivaizduojamo giminaičio sugebėjimais arba papeikti už nepaklusnumą. Bet kokiu atveju pokalbis nebus ilgas.

  1. „Mes jau seniai norėjome su jumis susitikti (tai yra su tariamu giminaičiu).

Jei po to skambutis nenutrūksta, suvaidinkite šeimos dramą. Sugalvokite juokingą tragišką istoriją, porą kartų paverkite, tada atsiprašykite ir padėkite ragelį.

  1. „Pirmiausiai tu grąžink man pinigus!“

Tai yra kaltinkite tariamą giminaitį, kad jis pasiskolino iš jūsų padorią sumą pinigų  ir dingo kaip į vandenį. Pasakykite, kad negalėjote jo rasti, bet dabar, kai turite naują jo numerį, iškviesite policiją ir kreipsitės į teismą.

  1. „Ir mes turime unikalų pasiūlymą jums …“

Skambučiai iš parduotuvių, salonų ir medicinos centrų nėra suktybė. Tačiau begaliniai kvietimai į atidarymus, pasakojimai apie akcijas ir paslaugas vis dėlto labai erzina.

  1. „Nei vieno suaugusiojo nėra namie“

Operatorius negali pasiūlyti paslaugų nepilnamečiams, todėl drąsiai sakykite, kad jums 10, 13 ar 16 metų. Net jei jūsų balsas visiškai neprimena paauglio balso, vargu ar skambinantysis ginčysis, nes tai prieštarauja pardavimo taisyklėms.

  1. „Žinote, aš dirbu X ( ir pasakykite bet kurios konkuruojančios įmonės pavadinimą)“

Paprastai tokia žinutė greitai atvėsins skambinančiojo potraukį. Tačiau tie, kurie yra ypač atkaklūs, gali toliau kalbėti apie dovanas, kurios yra tik jų pasiūlymuose. Tokiu atveju netrukdomai pasakykite, kad jums tai neįdomu. Labiausiai tikėtina, kad po to skambintojas greitai atsisveikins su jumis.

  1. „Aš negaliu nusipirkti jūsų produkto dėl religinių priežasčių“

Ir nereikia nieko daugiau aiškinti. Bet jei skambinantysis  ir toliau siūlys produktą įsigyti, sugalvokite atitinkamą situaciją ir juokingą pasiteisinimą. Melas, greičiausiai, neišaiškės, nes vargu, ar religijos tyrinėtojas sėdi kitame telefono gale. Blogiausiu atveju pagalvos, kad jums ne visi namie.

Atsakymai visais atvejais

Šios frazės gali būti naudojamos atsakant į bet kokį nepageidaujamą skambutį.

  1. „Puiku, kad man paskambinote! Ir jums galiu pasiūlyti nusipirkti unikalios kosmetikos rinkinį“

Tai yra prisistatykite kaip tinklo rinkodaros pardavėjas ir  siūlykite  įsigyti kurį bet kokį kvailą ir nereikalingą dalyką. Esame tikri, kad toks pokalbis greitai baigsis ir ne jūs jį nutrauksite.

  1. „Nesupratau, pakartokite dar kartą? Ką? Ne, nesuprantu. Ar galite pakartoti dar vieną kartą?“

Apsimeskite, kad esate sunkiai girdintis ar sutrikęs, nes ką tik pabudote. Ir dar kartą, dar kartą paprašykite skambinančiojo.

  1. „Koks jūsų gundantis balsas “

Užuot atsakę į esminius klausimus, flirtuokite su skambinančiuoju. Komplimentas, užduokite asmeninius klausimus, bet svarbiausia – kalbėkite žemu, vangiu balsu.

  1. „Aš esu bagažinėje! Padėkite!“

Surinkite visus savo aktorinius įgūdžius į kumštį ir suvaidinkite  į bėdą patekusį žmogų. Prašykite pagalbos, aiškindami įvykio detales, o po to elkitės pagal situaciją. Jei skambinantysis yra paprastas sukčius, jis pats išjungs telefoną. O jei ne ir siūlo pagalbą, atsakykite, kad esate vaidybos studentas ir repetuojate užduotį. Ačiū už gyvą reakciją ir padėk ragelį.

  1. „Ar žinote, kur paskambinote?“

Apsimeskite viešosios ar privačios organizacijos darbuotoju. Pavyzdžiui, lavoninės darbuotoju. Skambintojo noras ką nors pasiūlyti tuoj pat dings. Jei buvo suplanuotas reklaminis pranešimas, jūsų numeris taip pat bus ištrintas iš duomenų bazės.

  1. „Salut! Je ne comprends pas“

Apsimeskite, kad esate užsienietis ir labai prastai suprantate lietuvių kalbą. Patartina atsakyti ne angliškai – skambinantysis gali tai suprasti iš bendro konteksto. Bet prancūzų, ispanų kalba gali jį suklaidinti.

 

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą