Mokant nuo vaikystės sveikų įpročių ir palaikyti puikią sportinę formą – geriausia dovana vaikams!

 

  1. Užkrėskite pavyzdžiu

Puiku, jei  jūsų šeimoje dviračių sportas, riedučių sportas ar slidinėjimas sekmadieniais yra įprastas dalykas. Papasakokite vaikui apie šių sporto šakų naudingumą, pranašumus ir priežastis, kodėl jums patinka sportuoti. Darykite tai nuoširdžiai, motyvuodami, bet nespausdami vaiko. Pradėkite nuo pagrindų ir parodykite, ką galima pasiekti nuolat mankštinantis.

Atminkite, kad esate geriausias savo vaiko draugas, o pradėti naują veiklą, palaikant vaiką, visada yra lengviau ir įdomiau. Jei sportuosite kartu, tai suteiks vaikui  ne tik saugumo jausmą, bet ir didesnį pasitikėjimą savo jėgomis.

Jei vaikas, pavyzdžiui, dar nemoka čiuožinėti, pradėkite mokytis kartu. Matydamas, kaip stengiatės  pasiekti rezultatą, atžala jausis labiau pasitikinti savimi. Ir jūs su mažuoju partneriu galite organizuoti mažas varžybas ir švęsti vienas kito sėkmę.

 

  1. Sukurkite sportinę atmosferą

Suteikite savo vaikui maksimalias galimybes aktyviai judėti. Įrenkite kad ir nedidelį sporto kompleksą namuose ar žaidimų aikštelėje. Nupirkite paspirtuką, dviratį, savaitgaliais leiskitės į  išvykas už miesto ir pažaiskite badmintoną ar tenisą.

Nuolat aktyviai judant, padės vaikui išmokti valdyti savo kūną. Vieno garsiausių ankstyvojo vaikų vystymosi metodų autorius, neurofiziologas Glenas Domanas pristatė motorinio intelekto sąvoką. Jo atradimai parodė, kad kuo  daugiau vaikas skatinamas judėti, tuo greičiau formuojasi jo smegenys. Tobulėjant kitam motoriniam įgūdžiui, išsivysto aukštesnės smegenų dalys.

 

  1. Pradėkite nuo kūno rengybos klubo

Neskubėkite įrašyti savo vaiką į olimpinio rezervo mokyklą. Geras pasirinkimas yra užsiėmimai kūno rengybos klubuose, prižiūrint instruktoriui. Be to, paprašykite mokytojų, kad šie skatintų vaikus mankštintis per pertraukas. Vaikai gali dalyvauti ir įdomiuose lauko žaidimuose ir net išbandyti save kovos menuose. Žodžiu, tai yra geras pasirinkimas norint aktyviai judėti.

 

  1. Palaikykite ir pagirkite

Žinia, vaikai neišmoksta vaikščioti iškart. Pamenate, kaip džiaugėtės pirmaisiais jo žengiamais žingsniais? Džiaukitės tuo ir dabar – palaikykite jį ir pagirkite už sėkmingą mankštą, atkaklumą. Pasakykite, kad jis tampa vis stipresnis.

 

  1. Išplėskite akiratį

Jei vaikas jau domisi kuria nors sporto šaka, neribokite jo susidomėjimo ir kitomis sporto šakomis. Eikite kartu į „suaugusiųjų“ turnyrus ir varžybas, žiūrėkite sportininkų vaizdo įrašus, tyrinėkite sporto žvaigždžių biografijas. Tai padės pažvelgti į sportą iš skirtingų perspektyvų ir įkvėps sunkiai dirbti.

 

  1. Nupirkite gražią ir patogią aprangą treniruotėms

Kartu išsirinkite tinkamus drabužius sportuoti, kurie turėtų būti ne tik patogūs, atitikti mokymo standartus, bet ir patiks jūsų vaikui. Svarbiausia, kad jie apsaugotų nuo galimų sužalojimų.

 

  1. Neverskite jėga

Jei vaikas kategoriškai nenori eiti į treniruotes, čiuožinėti su jumis ar snieglente – neverskite jėga ir jokiu būdu nepykite. Kodėl jis nenori – priežastys gali būti įvairios. Geriau vėliau pasikalbėkite su juo apie priežastis. Tikėtina, kad gali ir persigalvoti.

Galbūt vaiko netraukia jam žinomos sporto šakos, tačiau jis tiesiog nežino kitų. Tokiu atveju papasakokite savo vaikui apie treniruočių įvairovę. Tai padės atrasti tai, kas jam patinka.

Taip pat nieko baisaus, jei vaikas nori pereiti į kitą sporto šaką. Tiesiog palaikykite jį ir patarkite.

 

  1. Stebėkite jo savijautą ir saugumą

Negalima jėga versti vaiką sportuoti, jei jis negaluoja. pavyzdžiui, kad ir mažumėle peršalo ir kosčioja. Apskritai prieš einant vaikui į treniruotes ar kitus „rimtus“ mokymus, įvertinkite jo fizinę būklę, dažnai atlikite patikrinimus pas gydytojus.

Atminkite, kad patyrus kad ir nedidelę traumą, galima baigti ne tik sportinę karjerą, bet apskritai  paveikti  į blogą pusę visą vaiko gyvenimą.

 

  1. Netrukdykite jo pasirinkimui

Galbūt norėjote įrašyti savo vaiką į futbolo mokyklą, bet jūsų sūnus pasirinko šokių užsiėmimus. Neskubėkite ašaroti  ir rautis plaukus nuo galvos, manant, kad su jūsų vaiku „kažkas ne taip“. Bet kuriuo atveju palaikykite  jo pasirinkimą, nes tai yra jūsų vaiko noras ir jis turi teisę tai padaryti. Tiesiog padėkite jam. Gali būti, kad tai jūsų vaiko pašaukimas.

 

  1. Išsirinkite geriausią trenerį

Yra vaikų, kurie mėgsta treniruotis grupėse ar mažomis grupėmis ir pas įvairius instruktorius.

Yra vaikų, kurie nori tik vieno trenerio ir klauso tik jo nurodymų. Žodžiu, nemėgsta įsitraukti į grupę. Tokiems yra numatytos individualios treniruotės – tik instruktorius ir vaikas. Toks mokymas yra produktyviausias.

Svarbu, kad treneris būtų pavyzdys vaikui, autoritetas. Jei toks treneris dar bus reiklus ir griežtas, tada vaikas  dar labiau norės tai daryti.

***

Vaikų kūno rengyba yra pusiausvyros įgūdžių lavinimas, plokščiapėdystės prevencija, stuburo stiprinimas, lankstumo, ištvermės, greičio ir koordinacijos ugdymas. Kuo vyresnis vaikas, tuo intensyvesnės treniruotės. Daugelyje užsiėmimų yra kažkas bendro su „suaugusiųjų“ mankšta: tempimas, joga, choreografija. Treniruotės vyksta vyresniųjų kategorijos treniruokliais – bėgimo takeliais, mankšta.

Vaikui reikalingas fizinis aktyvumas,  bet tai nereiškia, kad tai reikia daryti iš visų jėgų. Paprastas sprendimas yra pasirinkti optimaliausią fizinio aktyvumo tipą su vaiku. Vaikų kūno rengyboje jis labai įvairus: plaukiojimas, šokimas, joga, kovos menai, gimnastika ir panašiai.

Pagrindinis vaikų kūno rengybos instruktoriaus uždavinys yra išmokyti vaiką teisingos ir saugios mankštos atlikimo technikos bei atsižvelgiant į vaiko amžių, ugdyti reikiamas fizines savybes.

 

parengta pagal kidshealth.org

4 KOMENTARAI

  1. hello!,I really like your writing so a lot! proportion we keep up a correspondence extra
    approximately your article on AOL? I require an expert in this
    area to solve my problem. May be that is you! Taking a
    look forward to see you.

  2. Superb blog you have here but I was curious if you knew of any community forums that cover the same topics discussed in this article?

    I’d really like to be a part of group where
    I can get feedback from other experienced people that share the same interest.
    If you have any recommendations, please let me know.

    Thanks!

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą