Žinių trūkumui užpildyti reikia laiko, todėl nesitikėkite, kad jau po pirmos pamokos vaikas pradės daryti pažangą

Jei korepetitorius pažada, kad jūsų vaikas gaus 100 taškų už egzaminą, tai yra per gerai, kad būtų tiesa. Todėl atidžiai peržiūrėkite šį klausimų sąrašą prieš išsirinkdami korepetitorių ir paskirdami susitikimą.

 

  1. Kokių dalykų moko?

Jei korepetitorius moko kelias disciplinas vienu metu – šis požiūris tinka tik pradinėms mokykloms, kur nereikia mokinių gilių žinių. Ši parinktis veiks, jei jums tereikia paskatinti vaiką labiau domėtis pamokomis ir tiesiog mokytis. Bet jei jums reikia pagerinti dalyko žinias, geriau pasirinkti siauro profilio specialistą. Labiausiai tikėtina, kad geras korepetitorius užsiima viena arba bent  susijusiomis sritimis. Pavyzdžiui, biologija ir chemija ar istorija ir socialinės studijos. Jei jums sakoma, kad jūsų vaikas pasieks gerų rezultatų tiek fizikoje, tiek literatūroje – mokymo kokybė gali būti ne itin aukšta.

Beje, nereikia apsiriboti tik mokyklos programa. Kol visi mokosi nuotoliniu būdu, vaikas turės pakankamai laiko įgyti naują pomėgį, pavyzdžiui, išbandyti save piešimo ar programavimo srityje.

  1. Ar galima užsiregistruoti į bandomąją pamoką?

Tai yra būtina sąlyga. Be to, patyręs korepetitorius nesutiks aklai imti naujo mokinio. Mokytojas turi pažinti vaiką ir sužinoti, kokio lygio jis yra. Taip pat, ar jis yra prisitaikęs mokytis kitomis sąlygomis ir kokiu tempu jis gali mokytis. Galbūt moksleivis turi didelių žinių spragų, todėl dalyką teks mokytis beveik nuo nulio. Tai reiškia, kad teks susitikti dažniau, nei tikėjosi tėvai.

Taip pat turite suprasti, ar vaikas turi ryšį su korepetitoriumi. Kai kuriems vaikams gana patogu mokytis pas griežtus mokytojus. Kiti nuo menkiausio spaudimo pasimeta, sutrinka ir pamiršta net tai, ką puikiai žinojo. Korepetitoriaus užduotis nėra jokiu būdu įkalti žinias, bet domėtis ir motyvuoti mokytis. Po pirmos pamokos pasikalbėkite su vaiku ir paklauskite, ar jis domisi, ar ne, ar mokytojas aiškiai paaiškina medžiagą, ar buvo malonu mokytis pas tą korepetitorių, ar geriau ieškoti kito.

  1. Kokias garantijas jis gali suteikti?

Čia veikia paprasta taisyklė: kuo mažiau korepetitorius žada, tuo geriau. Švietimas nėra sritis, kur galima diskutuoti apie garantijas, nes užsiėmimų sėkmė priklauso ne tik nuo korepetitoriaus. Vaikas taip pat turi daug dirbti, bet jei jis mokosi per jėgą, sukandęs dantis, vargu, ar jam galės padėti net patyręs mokytojas. Bet jei korepetitorius sako, kad priklausomai nuo to, kiek tėvai skirs biudžeto,  per porą mėnesių išmokys vaiką anglų kalbos, tai turėtų įspėti. Profesionalas blaiviai įvertina savo stipriąsias puses ir nepatikins, kad vaikas per trumpą laiką, vietoj anksčiau gaunamų 3-5 balų, gaus 8-9.

Norint, kad pamokų lūkestis ir poveikis sutaptų, būtina atsižvelgti ir į mokytojo darbo profilį.

Galbūt jis padeda gerai pasiruošti egzaminui, puikiai išmoko tarimo subtilybes tiems, kurie turi problemų dėl užsienio kalbų ir panašiai.

Bet nesutelkite savo dėmesio tik į korepetitoriaus mokymo stažą, pareigas ir akademinį laipsnį. 100 balų egzaminą išlaikęs studentas gali paruošti vaiką egzaminams ne blogiau nei ilgą patirtį turintis mokytojas, kuris tik teoriškai žino, kokios užduotys yra. Todėl pirmiausiai pasakykite korepetitoriui, kokių tikslų siekiate, patikslinkite, kokius pasiekimus turi jo mokiniai: ar jie stoja į pasirinktus universitetus, kokias vietas užima olimpiadose ir kiek taškų gauna egzaminuose.

  1. Kokį pamokos planą siūlo korepetitorius?

Geriau tai išsiaiškinti po bandomosios pamokos, kai mokytojas jau žino mokinio žinių lygį. Susitikimų grafikas priklauso nuo jūsų tikslo ir norimų rezultatų. Tiesiog nepamirškite, kad tai turi būti įmanoma padaryti. Pavyzdžiui, nėra labai realu pasiruošti egzaminui per mėnesį. Norėdami išlaikyti egzaminą  ir gauti aukštą balą, turėsite mokytis bent porą kartų per savaitę (arba geriau dažniau) nuo mokslo metų pradžios. Iš esmės korepetitorius turėtų iš naujo vykdyti visą mokyklos kursą su mokiniu ir užpildyti žinių spragas, o ne tik kartkartėmis spręsti tipines užduotis.

Jei nėra ambicingų tikslų, o jūs tiesiog norite, kad jūsų vaikas pagerintų dalyko pažymius ar nepasitikėtumėte nuotoliniu mokymusi mokykloje, pakanka susitikti su korepetitoriumi kartą per savaitę. Taigi, jis patikrins, ar vaikas gerai įsisavina medžiagą, žinias ir suprasti temas, su kuriomis kyla problemų.

  1. Kaip korepetitorius stebės moksleivio mokymosi pažangą?

Žinių trūkumui užpildyti reikia laiko, todėl nesitikėkite, kad jau po pirmos pamokos vaikas pradės daryti pažangą. Pavyzdžiui, jei ankstesnėje klasėje jis nebesuprato, ko iš jo norėjo anglų kalbos mokytojas, norint pasiekti norimą lygį prireiks mažiausiai poros mėnesių.

Todėl aptarkite su korepetitoriumi, kaip jis stebės jūsų vaiko pažangą. Pavyzdžiui, tai gali būti nuolatiniai kontroliniai ir patikrinimo darbai, kurie aiškiai parodys pažangą. Periodiškai aptarkite, kaip mokiniui sekasi: galbūt jam reikia dažniau mokytis arba įsitikinti, kad vaikas sąžiningai atlieka namų darbus.

  1. Kaip bus organizuojamos pamokos?

Čia netinka formatas su paskaitomis, užrašais ir žinių patikrinimu. Mokytojas turi ne tik atpasakoti knygos medžiagą, bet ir įsitikinti, kad mokinys įsisavino žinias. O jei korepetitorius dirba su vaiku nuotoliniu būdu, tokios pamokos yra tik laiko ir pinigų švaistymas.

Paprastai korepetitoriai skirsto užsiėmimą į dvi dalis. Pirmiausia jie patikrina namų darbus ir paaiškina naują medžiagą, tada pertrauka, kad moksleivis atsikvėptų, o tada praktiškai padeda įtvirtinti žinias. Tai idealus atvejis, kai korepetitorius dirba kartu su moksleiviu tiesiogiai, o ne per atstumą.

  1. Kokias medžiagas naudoja korepetitorius?

Geras mokytojas neapsiriboja vien pora vadovėlių, iš kurių pats mokėsi prieš 30 metų. Savo arsenale jis turės modernius vadovėlius ir interaktyvią medžiagą – testus, pristatymus, netgi mokomuosius vaizdo įrašus „YouTube“. Bet jei  korepetitorius visus  moksleivius mokys pagal tą patį visuotinį planą, tai yra blogas ženklas. Vaikai informaciją įsisavina skirtingais tempais, todėl mokytojas turi pritaikyti pamokų turinį pagal mokinio galimybes ir žinias.

Svarbu, kad užsiėmimų formatas atitiktų tikslą. Pavyzdžiui, norite, kad jūsų vaikas laimėtų  matematikos olimpiadoje. Iš vadovėlio nėra prasmės spręsti standartinių užduočių, nes olimpiadose jūs nieko nenustebinsite. Vietoj to, korepetitorius turėtų padėti vaikui sudaryti būtinų žinių bazę ir suprasti praėjusių metų užduotis, norint įsisavinti jų sprendimo logiką.

  1. Ar gali mokytis internetu?

Būna, kad mieste (regione) nėra reikiamos disciplinos korepetitoriaus. Pavyzdžiui, kalbant apie retus mokymo dalykus,  kad ir japonų kalbą, ar tuos, kurių mokoma ne visur. Pavyzdžiui, astronomiją. Tada galite mokytis nuotoliniu būdu. Tėvams bus dar lengviau: nereikės eiti pas mokytoją, galės mokytis bet kuriuo patogiu metu. Tereikia įsitikinti, kad vaikas nevengtų pamokų ir atliktų namų darbus.

Be to,  tai ir gera proga pataupyti pinigus: nuotolinės pamokos paprastai yra pigesnės. Jei tenka mokytis daug ir dažnai, ieškokite korepetitoriaus regionuose – yra daug gabių specialistų, kurie už savo paslaugas ima mažiau nei sostinės mokytojai.

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą