Tarkim, mokinys užmigo klasėje, mokytojui aiškinant užduotį. Kokie tikėtini tolimesni mokytojo veiksmai: nepasitenkinimas, pikta pastaba,  įspėjimas už rodomą nepagarbą ir kitos nemalonios pasekmės. Tačiau Cheney miesto (JAV) vidurinės mokyklos anglų kalbos mokytojas Monte Syrie  pasielgė visiškai priešingai – jis leido moksleivei pailsėti ir numigti per pamoką.

 

Pasirengęs atjausti daug dirbančią paauglę

Socialiniame tinkle „Twitter“ atvirai pasidalinęs savo mintimis, Monte Syrie paaiškino, kodėl, priešingai nei nurodoma mokyklos taisyklėse, jis neskyrė mokinei jokių nuobaudų.

„Vakar Meg užmigo klasėje. Aš leidau jai ir nepriėmiau to asmeniškai “, – rašo Monte.

Mokytojas žino, kodėl moksleivė užsnūdo, padėjusi galvą ant stalo, kai visų buvo paprašyta rašyti esė.  Mat jis jau buvo susipažinęs su savo moksleivių, jų šeimų situacijomis bei gyvenimu už mokyklos ribų. Pedagogas domėjosi  ne iš tuščio smalsumo, o norėdamas kuo geriau pažinti ir suprasti kiekvieną savo mokinį. Jis žinojo, kad Meg daug dirba savo tėvų ūkyje, kur augina  žirgus, naminius gyvulius ir paukščius. Ir labai pavargsta. Mokytojas supranta, kad mokykla yra tik dalis,  o ne visas Meg gyvenimas. Todėl Monte Syrie yra pasirengęs atjausti daug dirbančią paauglę, o ne peikti ją kad ir  mokyklos taisyklių nepaisymą.

Mokytojas taip pat suprato, kad mergaitė neturėdavo pakankamai laiko mokytis, neatlikdavo kai kurių užduočių, todėl atsiliko nuo matematikos.

Bet Meg stengiasi mokytis. Todėl nutvėrusi laisvą minutę, stengiasi atlikti mokytojo užduotus namų darbus. Pavyzdžiui, baigė rašinį 21 val. ir elektroniniu paštu nusiuntė jį mokytojui. Monte Syrie sako esąs patenkintas, kad sugebėjo įteigti savo mokiniams atsakomybę, pareigingumą ir kruopštumą. Tuo pačiu gerbdamas ir jų poreikius.

 

Mokytojo pareiga padaryti viską, kas įmanoma, kad niekas netrukdytų mokslams

„Klasėje  per pamoką galima daug ką nuveikti. Bet aš negalėčiau ir būdamas bet kurio kito mokytojo vietoje išaiškinti Meg matematikos užduotį, kai jos nėra klasėje. Aš negaliu vietoj jos šerti žirgus fermoje anksti ryte ir vakare … Negaliu padėti išvengti paaugliams būdingų problemų, nes visa tai neįmanom, – rašo savo paskyroje Monte Syrie. – Bet aš galiu leisti jai padaryti pertrauką, pailsėti ir atsikvėpti. Vakar ji buvo tiesiog labai pavargusi. Aš galiu tai leisti. Bet noriu tikėti, kad ji tai įvertins ir nepiktnaudžiaus mano supratingumu ir užuojauta“.

„Meg išdidžiai pasakė man, kad labai atsakingai ir kruopščiai parašė esė, kai šį rytą atsitiktinai susitikome maisto prekių parduotuvėje 6.45 val. Ji nusipirko pusryčių prieš matematikos pamoką, kuri prasideda 7.10 val. Mergina sakė, kad nuo 5 val. ryto darbavosi tėvų ūkyje“, – rašo Monte Syrie.

„Jei ji mokytųsi kitoje klasėje, greičiausiai būtų nubausta už tai, kad užmigo klasėje per pamoką ir laiku neatliko užduoties. Bet ji buvo mano klasėje“, – parašė supratingas mokytojas.

Anot jo, bet mokytojo pareiga padaryti viską, kas įmanoma, kad tai netrukdytų mokytis.

„Jie yra vaikai, todėl turi praeiti augimo ir pilnametystės procesus. Bet neretai jiems daromas didelis spaudimas tiek mokykloje, tiek už jos ribų“, – pažymėjo kitame savo įraše Monte Syrie.

Savo moksleivių problemoms neabejingas mokytojas nusprendė pakeisti nusistovėjusius paauglių mokymo metodus Amerikos švietimo sistemoje. Jis tai vadina „180 laipsnių projektu“, kurio tikslas – užtikrinti gerą mokymąsi atsisakant griežtų taisyklių ir atveriant naujus mokymo metodų kelius.

„Mes nesame gamykla, – sakė Monte Syrie savo interviu leidiniui „Upworthy“.- Kai mūsų moksleiviai susiduria su neišvengiamais sunkumais, pirmiausiai turime juos suprasti ir padėti, o ne peikti“.

Nuotraukose mokytojas Monte Syrie

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą