Žinodamas, kad mylima moteris serga onkologine liga ir nepaisant gydytojų išvados, kad moteriai liko nedaug gyventi, britas  Williamas Cheyney vedė  Voroneže gyvenančią rusaitę Jekateriną Rusajevą. Pora daug keliavo, nes vyras norėjo parodyti  savo mylimajai pasaulį. Jie lankėsi Škotijoje, Prancūzijoje, Turkijoje, Olandijoje, Italijoje, Belgijoje, Graikijoje, Filipinuose, Seišeliuose, Karibuose, Maldyvuose.

Įsimylėjo iš pirmo žvilgsnio

„Užteko penkių sekundžių pabendrauti su Katia ir supratau, kad pamilau ją visam laikui“, – prisipažino  britas Willis Cheyney. Jie susipažino 2011 metais. Tada Williamui buvo 29 metai, o Katiai – 30 metų

Williamas pirmą kartą atvyko į Maskvą prieš 14 metų. Pirmiausiai studijavo rusų kalbą Maskvos valstybiniame universitete. O po to vadovavo tėvo įkurtai kompanijai Stavropolyje. „Tėvas žemės ūkyje dirba su Rusija nuo devintojo dešimtmečio, – sako Willis. – Ir aš įsimylėjau šią šalį!“

Po to vyras grįžo į Angliją ir įstojo į prestižinį Harperio Adamso universitetą, agronomo specialybę. Baigęs mokslus, britas patalpino internete savo CV – „gyvenimo kelią“, kuriame nurodė norintis įsidarbinti Rusijoje. Ir po poros savaičių buvo pakviestas pokalbiui dėl darbo.

Taip 2011 metais lapkričio mėnesį britas atvyko į Voronežą. Planavo per kelias dienas susipažinti su miesto ūkiu, ekonomika, darbo sąlygomis. „ Aš užėjau į biurą, kur Katia pasitiko mane. Ji dirbo padėjėja, generalinio direktoriaus vertėja. Aš įsimylėjau  ją iš pirmo žvilgsnio. Pasirašiau  darbo sutartį net nepasidomėjęs atlyginimu. Aš norėjau tik vieno dalyko – kiekvieną dieną matyti jos šypseną ir girdėti balsą“, – pasakojo Willis.

Williamas siekė Jekaterinos palankumo daugiau nei metus. Vieną kartą net išdrįso pakviesti Katią į pasimatymą, bet ji atėjo su drauge. „Mes bendravome, – sakė Willis. – Padėjau Katiušai tobulinti anglų kalbą, o ji mane mokė rusų kalbos. Mačiau, kaip gerbėjai nuolat dovanojo jai rožių puokštes. Bet aš norėjau nustebinti. Kartą, po atostogų Katia prasitarė mielai dar kartą paragautų tortą, kuriuo ją vaišino Portugalijoje. Aš nusprendžiau ją nudžiuginti“.

Anot Willio, tai nebuvo sunku padaryti. Mat Anglijoje, netoli jo tėvų namų portugalai turi savo parduotuvę, kurioje ir parduoda tortų ruošinius. Vyras nusipirko, ko reikia ir iškepė tortą savo mylimajai. Mergina netvėrė iš džiaugsmo! „Katia vertino dovanas, bet nesidalino jausmais“, – teigė vyras.

Nusipirko kavos aparatą ir kiekvieną rytą ruošė savo mylimajai jos dievinamą kapučino kavą

2012 metų pavasarį Katia neatėjo į darbą. Paaiškėjo, kad slapta nuo visų, išskyrus savo seserį Mašą, Jekaterina nuvyko į  Maskvos Blochino onkologijos centrą. Gydytojai įtarė jai apendicito vėžį. Sužinojęs Williamas palaikė ją kaip galėdamas: rašė SMS pranešimus, perdavė per kitus ligoninėje gėles jai.

„ Iš Mašos sužinojau, kad jos seseriai Jekaterinai dar 2007 metais buvo pašalintas apendicitas, – sakė Willis. –  Tada jis turėjo gerybinį naviką“.  Tačiau lygiai po penkerių metų  toje vietoje auglys atsinaujino ir vėl ėmė stipriai kamuoti skausmai. Tyrimas parodė, kad vėžys vystosi pilvo ertmėje ir yra vienas iš paskutinių etapų.

Katiai vėl buvo atlikta operacija. Bet mergina sparčiai taisėsi ir netrukus buvo išrašyta iš ligoninės. Tačiau gydytojai nieko gero nežadėjo: pasakė, kad pagerėjimas – laikinas, kad padarė viską, kas įmanoma, bet su šia liga gali  išgyventi ne ilgiau kaip penkerius metus.

Vasarą gerokai sulieknėjusi Katia grįžo į Voronežą. Ji atsisakė kreiptis dėl negalios nustatymo ir pradėjo toliau dirbti.

„Kai pamačiau savo mylimąją, tai negalėjau nesižavėti jos teigiamu nusiteikimu, – pasakojo W. Cheney. –  Ne kartą Katia susitiko su savo draugais, leido laiką su  sūnėnu Stepanu. Bet su manimi elgėsi  tik kaip su draugu. Rugpjūčio pabaigoje aš nebeištvėriau ir tiesiog laiptinėje prisipažinau, kad labai myliu ją. Viskas gavosi kažkaip vaikiškai. Katiuša nusišypsojo ir negailestingai pasakė: „Tu esi geras draugas“.

Tačiau toks atsakymas nesustabdė Williamo. Jis nusipirko kavos aparatą ir kiekvieną rytą ruošė savo mylimajai jos dievinamą kapučino kavą. Negailėjo staigmenų ir dovanų. Žinoma, toks merginimas neliko nepastebėtas. Visi Katios draugai ir kolegos patarė jai atkreipti dėmesį į simpatišką britą.

Jųdviejų atvykimo proga, Willio mama visada iškepdavo kalakutą ir pyragą

2013 metais kovo mėnesį Katia pakvietė Willį  kartu švęsti  stačiatikių Užgavėnes. „Žiemos palydėtuves mes baigėme švęsti restorane su draugais. Kitą savaitę aš pakviečiau Katią  pasivažinėti kartingais (mikrolitražių lenktyninių automobilių lenktynės specialiai įrengtose trasose). Paskui leidome laiką klube. Ten pirmą kartą ji netikėtai mane pabučiavo. Aš buvau septintame danguje“. Willis sakė jau tada žinojęs Jekaterinos diagnozę, nes mylimoji sąžiningai viską pasakojo, bet tai jo nesustabdė.

Tų pačių metų birželio mėnesį jie suplanavo savo pirmąsias atostogas Santorini saloje. „Tą vasarą Katia buvo pati gražiausia ir geidžiamiausia moteris visame pasaulyje, – teigė Williamas. – Atrodė, kad liga pasitraukė, atsirado apetitas“.

Vos spėję grįžti į Voronežą, jie pradėjo ruoštis kelionei į Karibų jūrą. Vyras padėjo Katiai tvarkyti dokumentus, britų vizai gauti. „Norėjau pristatyti savo mylimąją savo giminaičiams. Dabar manau, kad Katia nejautė savo ligos, nes gyveno dėl šių kelionių. Ji galvojo apie maršrutus, studijavo kitų šalių virtuves, pirko apdarus, rengė fotosesijas“.

Įsimylėjėliai skrido į užsienio šalis keturis, penkis kartus per metus. Laimei, Willio sezoninis darbas leido tai daryti. „Kalėdas tradiciškai sutikome Norfolko grafystėje, su mano tėvais.  Mūsų atvykimo proga, mama visada kepė kalakutą ir pyragą. 2013 metais gruodžio 27 dieną, iš karto po švenčių  išvykome į Barbadosą, – sakė vyras. – Prisimenu, jūroje pakilo didžiulės bangos ir mes bėgome nuo jų. Aš tvirtai prisispaudžiau Katią, bučiavau jos besiplaikstančius plaukus, migdolų akis ir supratau, kad esu pasiruošęs atiduoti viską, kad tik ši mergina visada būtų šalia“.

Po to pora nuvyko į Sent Lusijos salą, kur paplūdimyje Williamas surengė Katiai romantišką vakarienę. Jai įpusėjus, atsiklaupė ir užmaudamas ant  Jekaterinos rankos piršto savo močiutės žiedą, pasipiršo ir išgirdo ilgai lauktą ir labai branginamą „taip“.

Moteris mokė mylimąjį vertinti tai, kas yra čia ir dabar

2014 metais liepos 27 dieną  įsimylėjėliai atšoko gražias vestuves Sardinijos saloje. Vestuvėms Katia išsirinko  nuotakos suknelę iš žinomos pasaulyje dizainerės Veros Wong kolekcijos.  „Po ceremonijos pasipylė lietus, pasislėpėme po baldakimu. Pažvelgiau į savo žmoną ir negalėjau patikėti, kad man teko laimė būti jos vyru. Tačiau supratau, kad bet kurią dieną galiu netekti Katios. Bet geriau mylėti ir prarasti nei niekada nepatirti šio jausmo“, – dalijosi nepamirštamais prisiminimais vyras.

Po vestuvių Katia persikėlė iš savo tėvų į Willio išsinuomotą butą. Jauna moteris bandė mėgautis gyvenimu. Tikėjosi, kad vyro didžiulė meilė ir jausmai išgelbės ją nuo mirties. Kartu jie aplankė Škotiją, Prancūziją, Turkiją, Olandiją, Italiją, Belgiją, Graikiją, Filipinus, Maldyvus, Seišelius, Karibus.

„Visus pinigus leidome kelionėms, – sakė Williamas. – Galėjome nusipirkti namą, brangų automobilį, bet supratau, kad daug svarbiau parodyti žmonai pasaulį, kuris paliktų jai ryškius prisiminimus“. Kas tris mėnesius Katia siuntė tyrimų rezultatus į Maskvos onkologijos centrą. Atsakymai guodė ir teikė vilčių: būsena stabili.

Tačiau prieš dvejus metus atėjo pirmoji prasta prognozė: auglys sparčiai didėjo. Willis kreipėsi į užsienio klinikas, bet visi atsisakė: „Gydytojai sakė, kad Jekaterina gali mirti ant operacinio stalo, todėl niekas negalėjo prisiimti tokios rizikos“.

Praėjusio pavasario pabaigoje Katia patyrė didelį stresą: mirė jos draugė Liuba, kuriai diagnozavo tą pačią ligą.

„Noriu išsimaudyti jūroje“, – paprašė Katia savo sutuoktinio… Tai buvo jų paskutinė kelionė į Maldyvus praėjusių metų liepą. Katia buvo silpna, vos vaikščiojo, mažai valgė. Nuskausminamieji nepadėjo. Williamas išpildė savo žmonos norą – pakėlė ant rankų, atnešė iki vandens ir paguldė į  pripučiamą apskritimą. „Jūra buvo šilta, rami. Mano princesei atrodė, tarsi ji plauktų per bangas, kaip nesvarumo būsenoje, – dalijosi prisiminimais britas. – Katiuša sakė, kad tai nuostabus jausmas. Jos pečiai nebuvo pridengti, todėl įspėjau: būk atsargi, gali nudegti saulėje. Bet ji tik mostelėjo – aiškiai parodė, kad tai nebėra svarbu … “

Jekaterina užsisklendė savyje. „Aš kita…“, – sušnabždėjo ji savo mylimam žmogui. Jauna moteris  nyko su kiekviena diena –  dar daugiau neteko svorio, jautė silpnumą, galvos svaigimą. Vyras nešiojo ją ant rankų, stengėsi išpildyti bet kurį jos norą. Iš paskutinės kelionės į Maldyvus pora sugrįžo liepos 24 dieną. „Supratau, kad ji palieka mane. Nepastebimai ir tyliai “, – sakė Williamas …

Liepos 29 dieną Katia mirė sustojus širdžiai. Jai buvo 36 metai. „Katiuša mokė mane vertinti tai, kas yra čia ir dabar“, – sakė mylimą moterį praradęs vyras.

Dabar Williamas labai daug dirba, norėdamas bent kažkiek prislopinti netekties skausmą. Keturis kartus per savaitę eina į treniruotes. Vakarais įsijungia kompiuterį ir  vėl peržiūri jųdviejų laimingo, nors ir trumpo bendro gyvenimo akimirkų nuotraukas.

Vytautė Jogailaitė

Nuotr. Instagram

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!