Be to, verta įsidėmėti, kad mopedų, motorolerių ir motociklų vairuotojams draudžiama važiuoti nelaikant vairo ar bent viena ranka. "YouTube" stopkadras

Kuris iš vairuotojų niekada nekeikė, stengdamasis nenumušti netikėtai kelyje pasirodžiusio  paspirtukininko, motorolerio ar motociklo vairuotojo? Išties, sunku ginčytis su tuo, kad eismas mieste būtų kur kas ramesnis, jei gatvėse neatsirastų tarsi iš niekur išnyrantys  paspirtukininkai.

 

Reikalauja sugriežtinti paspirtukininkų važinėjimo taisykles

Paprastai šios „transporto“ priemonės vairuotojai arba visai nėra susipažinę su kelių eismo taisyklėmis, arba jas žino tik bendrai. Dėl to kelių policija kone kasdien  susiduria su avarinėmis situacijomis, kuriose nukenčia paspirtukininkai, motorolerių ir motociklų vairuotojai. Nukentėjusieji ne tik susilaužo kojas, neišvengia daugybės sumušimų bei nubrozdinimų, bet ir žūsta.

Nepaisant to, kelių policija pastebi, kad daugumos autoįvykių, o tuo labiau, jei jose dalyvauja paspirtukininkai, priežastis – banalus kelių eismo taisyklių nežinojimas. Be to, kelių policija primygtinai reikalauja sugriežtinti paspirtukininkų važinėjimo taisykles.

Tuo tarpu motoroleris  ar motociklas bet kuriuo atveju yra transporto priemonė. Atitinkamai tam tikra prasme mažos galios paspirtukai prilyginami dviračiams, o reikalavimai panašūs.

Nors kol kas iš paspirtukininkų ir nereikalaujama vairuotojo pažymėjimo, bet kas žino, gal netolimoje ateityje tokiems eismo dalyviams  bus įvesta atskira vairuotojo pažymėjimų kategorija. Kitaip tariant, paspirtukininko vairuotojas, norėdamas gauti dokumentą, turės išlaikyti kelių eismo taisyklių teorijos egzaminą. Nors dabar įstatyme tokių reikalavimų nėra, tačiau apskritai neatleidžia jų nuo būtinybės išmokti taisykles.

 

Negalima važiuoti su atsegtu šalmu arba  dar blogiau – visai be šalmo

Pagal kelių eismo taisykles paspirtukininkas turi judėti tik kraštutine dešine kelio juosta, laikydamasis kuo arčiau dešinės. Tačiau  geriau pamiršti apie lenkimą trasoje: atminkite, kad nesvarbu, kokiu greičiu važiuotumėte, automobiliai juda dar greičiau. O rizikingi manevrai gali sukelti pražūtingiausių pasekmių.

Be to, verta įsidėmėti, kad mopedų, motorolerių  ir motociklų vairuotojams draudžiama

važiuoti nelaikant vairo  ar bent viena ranka, vežti krovinius, kurių ilgis ar plotis išsikiša daugiau nei pusę metro arba krovinius, kurie trukdo vairuoti, važiuoti su atsegtu šalmu arba  dar blogiau – visai be šalmo.

Bet kurio paspirtuko konstrukcija yra  skirta vienam asmeniui, todėl jais vežti keleivius griežtai draudžiama. Todėl  tokiais atvejais paspirtuko vairuotojas bus pripažintas kaltu, keleiviui nukritus ir susižalojus. Taigi, geriau nerizikuoti.

Žinia, važiuojant transporto priemonėmis, turi būti įjungti artimieji žibintai. Mopedai, motoroleriai ir motociklai nėra šios taisyklės išimtis.

„YouTube“ vaizdo įrašas

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą