Dabartiniai paaugliai yra labiau savanaudiški: labai padidėjo jų motyvacija asmeniniams troškimams. Archyvo nuotrauka

Rusijos švietimo akademijos Psichologijos instituto  mokslininkai atliko tyrimą ir išsiaiškino, kad šiuolaikiniai paaugliai tapo ambicingesni, tačiau, palyginti su ankstesnėmis kartomis, jie rodo mažiau atsakomybės.

Mokslininkai palygino šiuolaikinių paauglių ir jų bendraamžių, kuriems 1989 metais buvo 15–16 metų, psichologines savybes. Paaiškėjo, kad naujoji karta tapo ambicingesnė, labiau save vertina ir gerbia, kelia sau sunkesnes užduotis. Taip pat šiuolaikiniai paaugliai linkę gyventi „čia ir dabar“. Padidėjo asmeninių norų motyvacija, o savo aplinkos ratui skiria mažiau reikšmės ir mažiau svarbūs, rašoma aif.ru.

 

Jų mokymosi patirtis yra prieštaringa, bet visada emocinga

Tuo pačiu metu XXI amžiaus paaugliai, palyginti su savo bendraamžiais SSRS laikais, linkę perkelti atsakomybę kitiems. „Tai liudija ne tik apie jų nepasirengimą priimti svarbius gyvenimo sprendimus, bet ir apie tai, kad šiuolaikinė visuomenė nereikalauja iš vaikų asmeninės atsakomybės, kiek įmanoma saugo juos nuo nepriklausomybės ir iniciatyvių veiksmų. Šia prasme šiuolaikiniai paaugliai yra adekvatūs visuomenei, kurioje jie auga, kaip ir sovietiniai paaugliai – savo visuomenės reikalavimams. Tai bene vienintelis jų panašumas “, – aiškino Psichologinio instituto vaikų praktinės psichologijos mokslinių pagrindų laboratorijos vadovė Ala Andrejeva.

Kitas skirtumas yra tas, kad sovietiniai paaugliai studijas traktavo kaip nuobodžią kasdienybę, o šiandieniniai moksleiviai yra smalsesni ir aktyvesni. Jų mokymosi patirtis yra prieštaringa, bet visada emocinga. Mokslininkų teigimu, tai palengvina moderni ugdymo aplinka, siūlanti mokytis įvairių profesijų ir specialybių.

Be to, mokslininkai palygino šiuolaikinių paauglių ir jų bendraamžių asmenines savybes . Anot tyrėjų, šis tyrimas padės geriau suprasti vidurinės mokyklos moksleivius ir kuo jie skiriasi nuo savo tėvų.

Anot instituto direktoriaus Pavelo Sergomanovo,  amerikiečių kartų teorija, vaikai „X, Y, Z“ yra istorinė esė, šiandien apibūdinanti masinės technologinės aplinkos kartas. Globalizacija išpopuliarino šią teoriją, tačiau ji nerodo, kaip keičiasi žmonės – jų vertybes, pažinimo gebėjimus, emocijas, savigarbą ir ambicijų lygį. Taigi, anot instituto mokslininkų, šiuolaikiniai paaugliai išmoko suprasti, kas yra šiame gyvenime svarbiausia.

 

40 procentų respondentų nori gyventi dabartyje

„Jie turi didesnę pažintinę veiklą, šiuolaikinė mokykla išmoko juos daug geriau suprasti, – sakė Pavelas Sergomanovas. – Man atrodo, kad papildomo ugdymo vaidmuo yra ypač didelis“. pasaulyje.

Mokslininkai pastebi, kad šiandieniniai gimnazistai mieliau perkelia atsakomybę kitiems  ne tik dėl savo infantilizmo, bet ir nepasirengimo priimti svarbius sprendimus. Be to, šiuolaikinė visuomenė nereikalauja iš vaikų asmeninės atsakomybės, ji kiek įmanoma apsaugo juos nuo iniciatyvių veiksmų.

Na, dar keli faktai. Dabartiniai paaugliai yra labiau savanaudiški: labai padidėjo jų motyvacija asmeniniams troškimams. Tačiau norai, keliami artimiausiems žmonėms, pastebimai sumažėjo.

„ Masinė kitokios socialinės ir ekonominės sistemos ideologija paveikė sovietinius paauglius, nes jiems buvo kalama į galvas: pirmiausiai galvokite apie Tėvynę, o paskui apie save, – sakė Pavelas Sergomanovas. – Bet nesiimu vertinti, kiek tai geriau ar blogiau“.

„Per tyrimą išsiaiškinome, kad daugiau nei 40 procentų respondentų nori gyventi dabartyje, – teigė Ala Andrejeva. – Tai taip pat atitinka paauglystės ilgėjimo tendenciją. Jie į savo amžių žiūri kaip į „suaugusiųjų“ sprendimų priėmimo moratoriumą. Jie sako, kad dabar išgyvena geriausius savo gyvenimo metus“.

Be to, dabar gimnazistams mokykla yra prieštaringų emocijų audra. „Visuomenės sąmonėje susiformavo mintis, kad savo vietos gyvenime apibrėžimas yra glaudžiai susijęs su išsilavinimo lygiu ir kokybe, noru įgyti naujų žinių ir įgūdžių“, – aiškino Andrejeva.

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą