Išsirinkite automobilinę kėdutę kartu su vaiku. Reikia žiūrėti, kad jis nebūtų mažas ir vaikui nebūtų didelis, kad jam būtų patogu joje. Renkantis ir naudojant automobilines kėdutes, aukštis taip pat svarbus. Archyvo nuotrauka

Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, naudojant automobilines kėdutes, kelių eismo įvykiuose žuvusių vaikų skaičius sumažėjo 54 proc., o sužeidimų rizika – 70 proc.

Kelių policijos duomenimis, surinkti pagal įvykius keliuose, vaikui keliaujant be automobilinės kėdutės, rizika susižaloti yra 1,8 karto didesnė.

 

Pavojingiausi yra vietiniai kaimo keliai

Anksčiau tėvai buvo įsitikinę, kad geriausia apsauga – tėvų rankos. Tegul vaikas geriau sėdi ant mamos kelių, nei sodinti jį į kėdutę. Tuo klausimu taip pat buvo atlikta tėvų apklausa ir paaiškėjo, kad jog 20 proc. respondentų teigė, jog vaikas bus saugesnis „ant rankų“, o dar 3 proc. visiškai netiki, kad kėdutė apsaugos vaiką avarijos metu. Tačiau tai dažna klaida.

Važiuojant 10 km/h greičiu, 70 kilogramų sveriančio žmogaus svoris siekia 982 kg. Važiuojant 40 km / h greičiu, svoris padidėja iki 2453 kg. Nenuostabu, kad griežtai draudžiama vežti vaiką, laikant jį ant rankų. Tarkim, vaikas sveria 10-12 kg., kaktomuša susidūrus 40 km/h greičiu, jo svoris padidės 35 kartus – ir bus 350-420 kg. Jo paprasčiausiai neišlaikysite.

Saugumo ekspertai pripažįsta, kad situacija iš esmės pasikeitė, kai buvo įvesta prievolė vežamą vaiką sodinti į tam skirtą kėdutę.  Automobilių savininkai pagaliau pradėjo galvoti apie vaikų saugumą, o dabar tam tikras procentas vairuotojų visiškai neįsivaizduoja, kaip galima vežti vaiką  be automobilinės kėdutės.

Bet vis dar atsiranda, kurie sako: „Kam mums reikia automobilinės kėdutės, mes čia visai netoli!“.  Šis požiūris žudo žmones. Tėvai tiki, kad nieko baisaus nenutiks, jei vaiką nuveš į artimiausią vaikų polikliniką, į artimiausią parką, pas kaimyną be kėdutės! Bet rezultatas neretai būna  liūdnas.

Stebėtina, kad miestuose įvyksta daug mažiau vaikų mirtinų eismo įvykių nei už miesto ribų. Pavojingiausi yra vietiniai kaimo keliai.

Išvada paprasta: net jei kelyje planuojate būti tik 10 minučių, nepamirškite automobilio kėdutės!

Nepamirškite, kad vežant vaiką taksi, taip pat reikia pasodinti į automobilinę kėdutę.

 

Galite būti ramūs dėl vaiko saugumo kėdutėje

Žinomos markės automobilinės kėdutės yra išbandytos, atlikus susidūrimo testus.

Manoma, kad griežčiausius ir objektyviausius tyrimus atlieka Vokietijos bandymų laboratorija ADAC. Ši nepriklausoma laboratorija kėdes išbando daugiau nei 50 metų!

ADAC avarijų testai yra tokie griežti, kad parametrai ir reikalavimai dažnai viršija Europos Sąjungoje galiojančius standartus. Todėl jei pasirinksite ADAC testais patvirtintą kėdutę, tuomet galite būti ramūs dėl vaiko saugumo joje.

Svarbiausi kriterijai, pagal kuriuos tikrinama autokėdutė, yra priekinio ir šoninio smūgio sauga.

Kiekvienoje kėdėje važiuoja skirtingo „amžiaus“ manekenas. Be to, kėdė statoma į skirtingas pozicijas, tikrinami skirtingi tvirtinimo būdai. Priekinio ir šoninio smūgio patikrinimas yra pats elementariausias. Dėl to iki 8 kėdžių sulūžta, kol ekspertai padaro visas išvadas.

Ant manekenų yra daugybė jutiklių, jie fiksuoja apkrovas smūgio metu. Jie padeda įvertinti automobilinės kėdutės kokybę bei greitaeigius vaizdo įrašus, atliekamus iš kelių kampų.

Beje, bandymų metu smūgis daromas vos 64 km/h greičiu su netolygiu lėtėjimu. Tai imituoja automobilio deformaciją tikros avarijos metu. Dabar įsivaizduokite, kad važiuojate 100 kilometrų per valandą greičiu!

Pasirinkite savo vaikui tinkamą automobilinę kėdutę. 0 grupėje iš tikrųjų yra skirtos vaikams, sveriantiems iki 10 kg, iki šešių mėnesių. Apskritai jie turi žemą apsaugos lygį, naudojami tik dėl medicininių priežasčių (pavyzdžiui, kūdikį reikia kur nors vežti, bet jis gali judėti tik horizontalioje padėtyje).

 

Dažnai vaikas perauga kėdę

Kita  kėdžių grupė 0+ vaikams, sveriantiems nuo 0 iki 13 kg, iki metų – patikimesnis įrenginys. Ši kėdutė turi nešimo rankeną, vaikas gali būti gulimoje padėtyje, saugumą užtikrina vidiniai diržai.

1 grupė – kėdutės vaikams, sveriantiems nuo 9 iki 18 kg (iki maždaug 4 metų). 2 grupė – kėdutės vaikams, sveriantiems nuo 15 iki 25 kg (3-7 metų), o 3 grupė – kėdutės vaikams, sveriantiems nuo 22 iki 36 kg (6-12 metų).

Taip pat yra tam tikras „saugos įtaisas“ – vadinamieji FEST diržų adapteriai. Dabar jie yra uždrausti, tačiau šių įrenginių gamintojams pavyko gauti vaiko tvirtinimo sertifikatą pagal ankstesnius standartus.

Tiesą sakant, saugos diržų adapteriai neužtikrina vaiko saugumo. Europoje tokie adapteriai taip pat yra nelegalūs.

Išsirinkite automobilinę kėdutę kartu su vaiku. Reikia žiūrėti, kad jis nebūtų mažas ir vaikui nebūtų didelis, kad jam būtų patogu joje. Renkantis ir naudojant automobilines kėdutes, aukštis taip pat  svarbus.

Dažnai vaikas perauga kėdę. Tokiu atveju reikia nupirkti kito dydžio kėdutę. Pirmiausia patikrinkite, ar yra gaminio sertifikatas. Atidžiai apžiūrėkite išvaizdą – pačią konstrukciją, apmušalų, plastiko, diržų ir tvirtinimo detalių kokybę.

Svarbu, kad vaikas pats negalėtų atsisegti saugos diržų, bet tuo pačiu būtų patogu jais naudotis ir jums.

Tvirtinimo elementai turi būti tvirti ir stiprūs. Įsitikinkite, kad jie nėra pavojingi vaikui, kai jis sėdi pačioje kėdutėje: ar patys tvirtinimo elementai ir užraktai nesužalos vaiko nelaimingo atsitikimo atveju. Patikrinkite atlošo reguliavimą. Jei teks važiuoti ilgai, bus gerai, kai kėdutę bus galima ištiesti ir vaikas miegos.

 

Automobilių kėdučių rinkoje prekės ženklas yra svarbus

Kėdutė gali būti pritvirtinta automobilyje naudojant automobilio saugos diržus. Tai patogu, nes prireikus kėdę bus galima perkelti iš vieno automobilio į kitą.

Automobilių kėdučių rinkoje prekės ženklas yra svarbus. Nes tai užtikrina kokybę, ir įrodyta: žinomų prekinių ženklų kėdutės, kaip jau minėjome, turi išlaikyti susidūrimo testus, taip pat atitinka europinius saugos reikalavimus.

Beje, PSO statistikos duomenimis, beveik 45 procentai vaikų būna neteisingai pritvirtinti automobilyje, 39 procentai tėvų nežino, kaip tinkamai įsirengti kėdę. Jos statomos tiek važiavimo kryptimi, tiek atvirkščiai. Pavyzdžiui, priekinėje sėdynėje kėdė gali važiuoti tik nugara važiavimo kryptimi, antraip, avarijos metu suveikusi pagalvė trenks vaikui į veidą.

Vaikams nuo 7 iki 12 metų vaiko tvirtinimo įtaisų naudojimas laikomas savanorišku pagrindu, jei vaikas sėdi gale, jį galima prisisegti įprastu automobilio saugos diržu. Saugos diržas skirtas vaikams iki 12 metų, kurie vien dėl savo ūgio (virš 150 cm) ar svorio (daugiau nei 36 kg) netelpa į kėdutę. Tačiau  saugos ekspertai vis tiek rekomenduoja neignoruoti automobilinių kėdučių, jei į jas dar telpa vaikas.

Bet jei vaikas iki 12 metų važiuoja ant priekinės sėdynės, kėdės ar paaukštinimo naudojimas yra privalomas.

Vyresni nei 12 metų vaikai gali važiuoti automobiliu be automobilinės kėdutės, tačiau jie turi būti prisisegti standartiniu saugos diržu.

Baudos bus skiriamos, jei vaikas keliauja ant kitų keleivių rankų, jei vaikas važiuoja automobilinėje kėdutėje, kurios jam aiškiai nepakanka, jei jis sėdi automobilinėje kėdutėje, bet neprisisegęs (laikoma, kad neužtikrinamas saugumas).

Siūlome pažiūrėti vaizdo įrašą, kur atliktas susidūrimo testas.

„YouTube“ vaizdo įrašas

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą