Mančesterio universitete atlikto tyrimo duomenimis, vyrai ilgiausiai žiūri į moteris, kurios pasidažiusios lūpas raudonais lūpdažiais. Archyvo nuotrauka

Teigiama, kad raudoni lūpų dažai – seksualumo išraiška, psichologiškai subrendusi moteris nebijo jais dažytis ir taip save išreikšti. Viena vertus, taip, raudoni lūpų dažai asocijuojasi su seksualumu, ir ne kiekviena mergina tam ryžtasi. Žvelgiant iš kitos pusės – ar tos, kurios nemėgsta raudonų lūpų dažų, nėra seksualios? O dar blogiau – nesubrendusi psichologiškai? –  rašo makeupandbeauty.com.

Niekam ne paslaptis, kad moters charakteris yra labai paslaptingas ir norint jį suprasti, reikia pastebėti visus jo išorinius požymius, kuriuos moteris demonstruoja nesąmoningai. Pavyzdžiui, kad ir pagal lūpų dažus, kuriais ji dažosi. Bet ar kada nors susimąstėte, kiek gali kainuoti lūpų dažai?  Arba kas yra „lūpų dažų efektas“?

 

1 faktas: brangiausi pasaulyje lūpų dažai kainuoja daugiau nei automobilis

Stulbinančiai brangių kasdienių daiktų sąraše, kažkur tarp mėsainio su auksine folija ant juodųjų ikrų ir platininio kokteilio tūtelės, yra lūpų dažai auksiniame dėkle su deimantais. Tai lūpų dažai „Guerlain KissKiss Gold and Diamonds“, išleisti 2007 metais ir kainuojantys 62 tūkst. JAV

2 faktas: lūpų dažai pakelia nuotaiką

Ir tai sugalvojome ne mes, o Didžiosios Britanijos ministras pirmininkas Winstonas Churchillis. Būtent jis per Antrąjį pasaulinį karą įsakė Didžiojoje Britanijoje išleisti lūpų dažus, nes tai „kelia gyventojų moralę“. Bet kokios kitos kosmetikos gamyba tuo metu šalyje buvo nutraukta.

3 faktas: „Lūpų dažų efektas“ yra realus ekonominis terminas

Jo esmė susiveda į tai, kad lūpų dažų pardavimas visada auga, kai (šalies ar regiono) ekonomika krenta. Pavyzdžiui, per 1999–2000 metų JAV nuosmukį mokslininkai užfiksavo 4 procentų lūpų kosmetikos pardavimų augimą, o drabužių, papuošalų ir baldų dinamika buvo žymiai kuklesnė, jei ne neigiama. „Lūpdažio efektą“ ekonomistai aiškina noru pamaloninti save malonia smulkmena, kai nėra pinigų rimtiems pirkiniams, o nuotaika ne itin gera dėl aplinkui tvyrančios nestabilios situacijos.

4 faktas:  mėgstančios dažyti lūpas moterys yra kompitentingesnės

Na, ar bent jau profesionaliau. Harvardo universiteto mokslininkų kartu su „Procter & Gamble“ atliktas tyrimas parodė, kad darbuotojos, kurios daro akių makiažą ir  dažosi lūpas, kolegų vertinamos kaip kompetentingesnės ir labiau kvalifikuotos.

5 faktas: lūpų dažai išpopuliarėjo dėl filmų

Dabar lūpų dažai yra vienas populiariausių grožio produktų: statistikos duomenimis, juos naudoja 81 proc. moterų pasaulyje. Palyginimui – makiažo pagrindus ir pudras naudoja 64 proc., skaistalus – apie 54 proc. Lūpų dažai už savo populiarumą skolingi praėjusio amžiaus 20-ųjų nespalvotam nebyliam kinui – lūpų dažų pardavimo bumas istoriškai sutapo su pirmųjų kino žvaigždžių pasirodymu.

6 faktas: Elizabeth I išrado lūpų pieštukus

Anglijos karalienė Elizabeth I buvo pamišusi dėl lūpų dažų ir jų darinių. Sklido gandai, kad ji išrado lūpų pieštuką, sumaišydama pigmentą, susmulkintą gipso gipsą, vašką, riebalus ir  šį mišinį įdėjo į rašalą.  Anglijos monarchė tikėjo gydomąja makiažo galia ir pasidažydavo lūpas, kai pasijusdavo blogai. Istorikai teigia, kad mirties patale ji sunaudojo pusę tūbelės lūpų dažų.

7 faktas: raudoni lūpų dažai tikrai traukia akį

Mančesterio universitete atlikto tyrimo duomenimis, vyrai ilgiausiai žiūri į moteris, kurios pasidažiusios lūpas raudonais lūpdažiais. Vidutiniškai vyrai į jas žiūrėjo 7,3 sekundės. Palyginimui, tyrimo dalyviai į merginas su rausvais lūpų dažais žiūrėjo apie 6,7 sekundės, o į merginas su nedažytomis lūpomis – 2,2 sekundės.

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą