Jeigu anksčiau prastu aptarnavimu skundęsis klientas nusprendžia išreikšti nepasitenkinimą atvėsusia sriuba, kai kurie padavėjai tiesiog nueina į virtuvę, paima kliento šaukštą ir pakaitina karštame vandenyje. Todėl, kai po to bandysite paskanauti sriubą, ji gali būti per karšta. Archyvo nuotrauka

„Klientas visada teisus“, – sako nerašyta paslaugų pramonės taisyklė. Tačiau įsivaizduokite, kad jums bloga diena, esate alkanas ir niekas neskuba jūsų aptarnauti. Jūsų pirmoji mintis – pasakyti padavėjui, ką apie tai galvojate, bet ar norite, kad jūsų maistas nukristų ant grindų? Sudarėme sąrašą situacijų, kurių geriausia vengti norint, kad jus mandagiai aptarnautų ir mėgautis puikiu maistu.

  1. „Esu alergiškas“ (Kai tikrai ne)

Kai pasakysite, kad esate alergiškas glitimui, geras padavėjas pasirūpins, kad jūsų maistas būtų be glitimo. Daugelyje restoranų galioja griežtos ir daug laiko reikalaujančios alergijos maisto ruošimo taisyklės.

Taigi, jei nesate alergiškas, nemeluokite. O jei  padavėjo akivaizdoje paragausite savo draugo patiekalą su glitimu, padavėjas supras, kad ieškote priekabių.

  1. „Ar turite vaikišką valgiaraštį?“ (Kai neturite vaikų)

Taip, vaikiškas valgiaraštis yra pigesnis, ir tikriausiai manote, kad patiekalai ruošiami su didesne atsakomybe. Tačiau vaikams skirto maisto neužsisakykite. Tai rodo, kad esate šykštus, o padavėjai žino, kad tokie žmonės arbatpinigių nepalieka.

  1. „Ei, padavėjau!“

Geriau nešaukite „Ei, padavėjau!“, o išgerkite jau atnešto vandens ir kantriai laukite, kol patiekalas bus pagamintas.

  1. „Ar čia tas virėjas gamino? Mes esame artimi draugai“

Restoranai dažnai sulaukia virėjų „draugų“ skambučių, prašydami pagaminti geresnį patiekalą. Bet jei esate tikras draugas, kodėl pirmiausia nepaskambinote pačiam virėjui? Priešingu atveju – visi tokie prašymai pasmerkti nesėkmei.

  1. „Koks jūsų labiausiai mėgstamas patiekalas?“

Žinoma, yra labai atsakingų padavėjų, kurie mielai pasidalins savo skoniais. Bet jei tiekėjas tą dieną atvežė per daug žuvies ar vištienos, greičiausiai, padavėjas pasakys, kad jo mėgstamiausias patiekalas  yra kepta žuvis balto vyno padaže arba vištienos šašlykas!

  1. „Mano sriuba atvėsusi!“

Jeigu anksčiau prastu aptarnavimu skundęsis klientas nusprendžia išreikšti nepasitenkinimą atvėsusia sriuba, kai kurie padavėjai tiesiog nueina į virtuvę, paima kliento šaukštą ir pakaitina karštame vandenyje. Todėl, kai po to bandysite  paskanauti sriubą, ji gali būti per karšta.

  1. „Atnešk mums vandens!“ (Jei esate daugiau nei 6 žmonės)

Įsivaizduokite, kad padavėjas ateina prie stalo, pamato septynių žmonių grupę ir vienas iš jų nusprendžia, kad jums visiems reikia vandens. Padavėjas laksto pirmyn ir atgal, kol prineša jums  vandens, kol galų gale  paaiškėja, kad keturi ar penki iš jūsų net neprisiliečia prie stiklinės.

  1.  „Ką jūs čia veikiate, kai nebūna klientų?“

Net jei esate personalo vadovas ir galite rasti kam nors darbą „Google“, geriau neklausti apie asmeninius dalykus. Tiesą sakant, beveik bet kuris padavėjas pakeistų darbą, jei būtų suteikta tokia galimybė.

  1. „Kiek turiu laukti savo užsakymo?!“

Pavargote laukti savo užsakymo ir ketvirtą kartą kviečiate padavėją. Tai jūsų teisė, bet geriau neperžengti ribos. Galbūt jis tikrai pamiršo apie jus, ypač jei jis yra pradedantysis. Tačiau greičiausiai vėlavimo priežastis yra virimo laikas.

  1. „Šis pyragas atrodo taip, lyg būtų iš kepyklos už kampo“

Restoranų pyragai daugeliu atvejų iš tikrųjų yra mitas. Greičiausiai šis pyragas iš tikrųjų buvo pirktas kepykloje už kampo.

  1. „Aš esu nuolatinis klientas“. (Nemandagus ir neduodantis arbatpinigių)

Įsivaizduokite klientą, kuris išsirinko jaukų restoraną, bet kasdien kritikuoja maistą ir itin šykštus arbatpinigių. Tokiam klientui gali būti parūpintas specialus staliukas, prie kurio retai užsuka padavėjai!

  1. „Pirmiausiai išgersime, o tada pamatysime“ (Kai klientas nebeketina nieko užsisakyti)

Jei užsiminsite padavėjui, kad ketinate užsisakyti dar ką nors, jis lauks. Todėl geriau jo nenuvilti.

  1. „Kodėl į mane skersai žiūrite, ar aš jums nepatinku?“

Jei norite patikti padavėjui, būkite mandagus, teisingas ir dėkingas, jei jums patinka aptarnavimas ir maistas. Tai yra visa paslaptis.

Bet jei norite amžinos pagarbos, čia yra keletas gudrybių, kurios jums padės.

Kai padavėjas  priėjęs jums sako: „Labas vakaras, mano vardas Tomas“, visada atsakykite : „Sveiki, Tomai, malonu susipažinti“.

Kai ateisite kitą kartą, paprašykite, kad jus aptarnautų tas pats padavėjas. Jis dėl jūsų padarys viską, kas įmanoma, net jei neprisimins, kas jūs esate.

Pasitikėkite padavėju. Jei pasakysite: „Mes čia pirmą kartą. Norime kažko ypatingo!“, jus ne tik puikiai aptarnaus, bet  ir patiekalą  įduos išsinešimui.

 

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą