Persekiojimo esmė ta, kad pasivyti visada lengviau nei pabėgti. "YouTube" stopkadras

Geriau nepradėti gaudynių su policininkais ne tik dėl to, kad gresia baudos už pabėgimą, bet ir didesniais nemalonumais.

 

Pasivyti visada lengviau nei pabėgti

Turbūt kiekvienas vairuotojas yra matęs filmų, kur automobilį vejasi keli policijos ekipažai.  Tačiau ne visi žino, kad realiame gyvenime tai beveik neįmanoma pasprukti. Be automobilio galios, tikimybę pabėgti nuo persekiojimo daro įtaką daugybė veiksnių, galinčių sukelti liūdnas pasekmes.

Persekiojimo esmė ta, kad pasivyti visada lengviau nei pabėgti. Pirmasis vairuotojas pradeda stabdyti prieš manevrą daug anksčiau, taip leisdamas antrajam vairuotojui suprasti, kokį greitį reikia išlaikyti, kad įsuktų į posūkį. Pirmojo automobilio lėtėjimo metu antrasis gali priartėti kuo arčiau jo nerizikuodamas prarasti kontrolę.

Iš tiesų, vejantis automobilį policijos pareigūnui užtenka tiesiog palaukti, kol suklys arba kelyje atsitiks situacija, kai nusikaltėlis tiesiog negali išvengti susidūrimo. Vadovaujantis šia teorija, galima laisvai manyti, kad beveik bet koks gaudymas baigiasi susidūrimu. Išimtis yra atvejai, kai policijos automobilis dėl vienokių ar kitokių priežasčių negalėjo pakartoti manevro ir paleido iš akių persekiojamą automobilį. Tačiau net ir šiuo atveju vargu ar pavyks likti nenubaustam.

Be to, kad pažeidėjui pasisektų pabėgti nuo baudžiamojo persekiojimo, jo automobilis stebuklingai turėtų būti paslėptas nuo daugybės policijos duomenų bazių. Nustatyti vairuotojo tapatybę, žinant jo automobilio valstybinį numerį, teisėsaugininkams nebus sunku. Tai tik laiko klausimas. Kitas dalykas – automobilis su užsienio registracija. Tokiais atvejais padeda stebėjimo kameros, kurios reaguoja į nurodytą skaičių. Grubiai tariant, jei vairuotojui pavyko pabėgti, automobilį galima drąsiai atiduoti perdirbti, nes bet kokia kelionė juo greičiausiai baigsis dar vienu persekiojimu.

 

Čia išryškėja kazino principas

Tačiau bėda slypi ir tame, kad už tai, jog vairuotojas nesustoja  reikalaujant sustoti ir stabdomas, sankcija yra daug kartų mažesnė už tą, kuri jam gali grėsti. Pavyzdžiui, už vairavimą išgėrus. Šiuo atveju jam tikrai naudinga bandyti pabėgti nuo policijos. Tačiau čia išryškėja kazino principas: jei nepavyks pabėgti nuo gaudynių, kas greičiausiai taip ir bus, arba jei bėgliui dar „pavyks“ pakliūti į avariją, bausmė padidės kelis kartus. Vairuotojas, nusprendęs sprukti nuo policininkų, spaudžia greičio pedalą iki dugno ir skrieja dideliu greičiu, o tai mieste gali baigtis pragaištingomis pasekmėmis: sužalojimais ar net žmonių mirtimis. Nusprendėme pasiteirauti policijos, kokiais būdais saugiau sulaikyti nusikaltėlius, ir netrukus pateiksime atsakymą.

Pavyzdžiui, panagrinėkime situaciją, kai policija sustabdo automobilį, kurio vairuotojas išgėrė porą šimtų gramų „šildančio“ gėrimo. Jeigu jis sustos, labai tikėtina, kad patruliai pastebės, jog jis yra neblaivus ir reikalaus sustoti. Už tokį pažeidimą jam bus surašytas  protokolas ir skirta bauda. Tačiau sėkmingo pabėgimo atveju jam bus pateikti rimtesni kaltinimai.

Kalbant apie rizikas šiuo atveju, vairuotojas gali patekti į avariją gaudynių metu ir tada jam bus nedelsiant pritaikyti  trys Administracinių teisės pažeidimų kodekso straipsniai: už reikalavimų sustoti nevykdymą, už avarijos sukėlimą ir už vairavimą išgėrus.

Apibendrinant galima teigti, kad vairuotojo persekiojimas yra gana rizikingas reikalas. Norint  sumažinti vairuotojo pagundą lenktyniauti su policija, pakanka laikytis saugaus eismo taisyklių  ir nevairuoti automobilio išgėrus.

„YouTube“ vaizdo įrašas

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą