Žinia, raudonas šviesoforo signalas draudžia judėti. Todėl važiavimas degant raudonam šviesoforo signalui bet kokiu atveju bus interpretuojamas kaip kelių eismo taisyklių pažeidimas. Archyvo nuotrauka

Jei eismas sankryžoje reguliuojamas šviesoforu, tai sankryža laikoma reguliuojama. Signalų veikimo ciklas susikertančiuose keliuose paskirstomas taip, kad iš skersinių krypčių transporto priemonės tarpusavyje nesusikirstų. Taigi, įjungus pagrindinį žalią signalą, antrame kelyje tikrai degs raudonas signalas ir atvirkščiai. Tačiau, deja, ne visi vairuotojai to paiso.

 

Su avarijos kaltininku šioje situacijoje viskas aišku

Žinia, raudonas  šviesoforo signalas draudžia judėti. Todėl važiavimas degant raudonam šviesoforo signalui bet kokiu atveju bus interpretuojamas kaip kelių eismo taisyklių pažeidimas.

Jei dėl šio perėjimo prie raudono signalo įvyksta avarija, pavyzdžiui, automobiliui važiuojant susikertančiu keliu (kuris važiuoja žaliu signalu!), Tada avarijos kaltininkas bus pažeidėjas – tas, kuris įvažiavo į sankryžą degant raudonam signalui.

Su avarijos kaltininku šioje situacijoje viskas aišku: jis pažeidė kelių eismo taisykles, šiuo pažeidimu susidarė pavojinga situacija, dėl ko ir įvyko susidūrimas su kitu automobiliu.

Už vairavimą  degant raudonam signalui  yra numatytos  baudos.

Įsivaizduokite situaciją. Tarkim,  lengvo automobilio vairuotojas nesustojo prieš sankryžą prie draudžiamojo signalo? Ne mažiaus svarbus klausimas: jis taip pasielgė neapgalvotai, specialiai nesiekė sukurti ekstremalios situacijos, o gal priešingai – tyčia taip padarė.

Bet gali būti, kad vairuotoją, matyt, kažkas blaškė, kažkas trukdė matyti šviesoforų keitimo eigą (gal buvo įkišęs nosį į telefoną),  ir važiavo per raudoną signalą.

Tuo tarpu antrasis eismo įvykio dalyvis judėjo prie jam priklausančio žalio (leidžiančio) šviesoforo signalo, Kelių eismo taisyklių nepažeidė, nepaisant to, jis irgi pateko į avariją. Tai dar kartą patvirtina teiginį, kad kelių eismo taisyklių laikymasis neužtikrina, kad  nieko dėtas vairuotojas gali patekti į avariją.

Kitaip tariant, kelių eismo taisyklių laikymasis suteikia tik teisinę apsaugą įvykus avarijai, tačiau neapsaugo nuo paties susidūrimo. Dabar antrasis dalyvis, kaip ir pažeidėjas, turės remontuoti savo automobilį (pats arba padedamas draudimo bendrovės).

Bet jis būtų galėjęs išvengti nelaimės, jei būtų dar ką nors daręs, ne tik paklusęs šviesoforo signalams. Vaizdo įrašo situacijoje šis „kažkas kitas“, kad ir kaip keistai tai atrodytų, yra būtinybė įsitikinti, kad niekas netrukdys pravažiuoti.

Visai gali būti, kad automobilio vairuotojas pasitikėjo kitų dalyvių taktiškumu ir bendru neabejotinu taisyklių laikymusi. Tai yra, buvo užtikrintas, kad raudonas signalas reiškia, jog visi  stovės ir jis galės laisvai bei netrukdomai pravažiuoti. Kiekvienas turi teisę taip manyti.

Tačiau kelio ar oro sąlygos yra tik aplinkybės, kuriose tam tikru laiko momentu atsiduria antrasis dalyvis ir į kurias gali atsidurti bet kuris iš jūsų.

Vasarą ryški saulė, o taip pat ir ledas ant kelio žiemą, apsunkina vairavimą, tačiau analizuojant avariją šis veiksnys niekaip neįtakoja atsakomybės: nei švelnina, nei sunkina. Ji tiesiog yra.

Todėl vairuojant būtina atsižvelgti į visas eismo situacijai reikšmingas kelio aplinkybes. Visų pirma būtina manyti, kad bet kuris iš dalyvaujančių eisme dalyvių gali pažeisti kelių eismo taisykles, ir numatyti pasekmes. Ir tada su didele tikimybe bus galima išvengti avarijos.

Todėl būkite  itin atsargūs eidami per žalią šviesoforo signalą, nes užsižiopsojęs vairuotojas  gali užlėkti ant jūsų.

 

Jei vairuoja greitosios pagalbos automobilį ir tuo metu skuba į iškvietimą

Net vaikas žino, kad degant raudonam šviesoforo signalui važiuoti  ir eiti draudžiama. Tačiau pakalbėkime apie tas situacijas, kai transporto priemonės vairuotojas gali nepaisyti šios taisyklės.

Vairuotojas turi teisę važiuoti degant raudonam šviesoforo signalui, jei vairuoja greitosios pagalbos automobilį ir tuo metu skuba į iškvietimą. Pavyzdžiui, gelbėti žmogų (greitosios pagalbos atveju). Tas pats pasakytina ir apie kitas avarinių tarnybų valstybines transporto priemones su mirksinčia šviesa ir skubančias į iškvietimą.

Jeigu sankryžoje dirba eismo reguliuotojas, tai pagal galiojančias taisykles visi vairuotojai privalo paklusti kelių policijos pareigūno komandoms su lazdele, o ne šviesoforo signalams. Esant tokiai situacijai, šviesoforai visiškai nepaisomi.

Jei vairuotojas į sankryžą įvažiavo degant žaliam šviesoforo signalui ir tuo metu, kai automobilis jau buvo sankryžoje, šis signalas pasikeitė į įspėjantį (geltoną) ar draudžiantį (raudoną), tada, esant tokiai situacijai, vairuotojas privalo užbaigti judėjimą pradėtu maršrutu, nepaisydamas degančios raudonos šviesos. Tokia mašina turės pirmenybę. Tačiau jis turi duoti kelią pėstiesiems.

Avariniu atveju vairuotojas  taip pat turi teisę važiuoti degant raudonam šviesoforo signalui. Tai taikoma tik veiksmams esant neatidėliotinam poreikiui. Pavyzdžiui, jei vairuotojas savo automobiliu vežė žmogų į ligoninę, ir nuo to priklausė gyvybė.

Transporto priemonės vairuotojas turi teisę važiuoti degant geltonam šviesoforo signalui,  kai jis negali sustabdyti transporto priemonės neatlikęs avarinio stabdymo, ir jeigu tai nekelia pavojaus kitų transporto priemonių ir pėsčiųjų judėjimui.

Žemiau pateikiame vaizdo įrašą. Šių situacijų „registratorius“ veikia kaip nepriklausomas liudytojas.

„YouTube“ vaizdo įrašas

 

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą