Rusijos sociologai atliko apklausą ir paaiškėjo labiausiai rūpimas klausimas: dauguma respondentų laikosi nuomonės, kad  pirmiausiai tėvai turėtų kalbėtis su vaikais apie seksą. Tačiau daugiau nei 50 proc. apklaustųjų galvoja, kad ir mokykla turėtų prie to prisidėti. Tai yra ugdymo įstaigose turi būti įvestos lytinio švietimo pamokos.

 

Norėtų, kad  būtų mokoma ir dorovės auklėjimo pagrindų

Nepaisant to, kad 83 proc. rusų galvoja, jog „apie tai“ vaikas turi pirmiausiai sužinoti šeimoje, tačiau  per tyrimą paaiškėjo, kad  73 proc. tėvų niekada nekalbėjo su savo vaikais apie vyro ir moters intymius santykius. Manoma, kad dėl tos priežasties 51 proc. apklaustųjų galvoja, jog būtinai reikia įtraukti į mokymo programas mokyklose lytinio ugdymo pamokas.

Remiantis apklausos rezultatais, paaiškėjo, kad įvedus lytinio ugdymo pamokas mokyklose, respondentai  norėtų, kad jose būtų mokoma ir dorovės auklėjimo pagrindų. Anot jų, tada mažiau būtų ištvirkavimų, kadangi dabar jaunimas nepadoriai elgiasi šiais klausimais. Be to, moksleivius auklėjant doroviškai, atsirastų atsakingas požiūris į reprodukcinę sveikatą. Juk nemažai abortų atliekama  mokyklinio amžiaus merginoms. Taip pat plinta ir venerinės ligos tarp jaunimo, todėl kuo anksčiau reikia supažindinti juos su AIDS ir ŽIV susirgimų prevencija. Paaugliai turi žinoti apie šių ligų bei nepageidautino nėštumo pasekmes, todėl reikia jiems aiškinti kaip apsisaugoti ir kaip naudotis kontracepcijos priemonėmis.

Dalyvavusių apklausoje respondentų manymu, dabar vaikai bręsta gerokai anksčiau, nei prieš 20 metų. Todėl geriau, kad jie  anksčiau būtų ruošiami suaugusiųjų šeiminiam gyvenimui, o informacija lytinio švietimo klausimais pasiektų juos iš patikimų šaltinių ir būtų teisingai pateikta. Be to, tai padėtų moksleiviams išvengti seksualinės prievartos atvejų.

Vis dėlto penktadalis respondentų pasisakė prieš seksualinio pažinimo pamokas mokyklose, motyvuodami tuo, kad vaikai ir patys viską žino. Anot jų, kita priežastis ta, kad mokyklose nėra  toms pamokoms skirtų kompetentingų specialistų.  Vis dėlto pasisakiusių „už“ nuomone, 36 proc. siūlo pradėti lytinio švietimo pamokas vidurinėse mokyklose,  16 proc. – vyresnėse klasėse ir 3 proc.  – jau pradinėse klasėse.

 

Daug paauglių vis dar laikosi įvairių stereotipų ir mitų, susijusių su lytiniais santykiais

Tuo tarpu remiantis amerikiečių ekspertų atliktų tyrimų rezultatais, paaugliai, lankantys lytinio švietimo pamokas, daug rečiau eksperimentuoja su seksu jauname amžiuje. Tyrimo rezultatai akivaizdūs:  71 proc. berniukų ir 59 proc. mergaičių neturi lytinių santykių iki 15 metų amžiaus. Remiantis tyrimų rezultatais, kuriame buvo apklausta daugiau kaip 2 tūkst. 15-18 metų paauglių, paaiškėjo kitas labai svarbus dalykas: 2.77 kartų padidėja tikimybė, kad jaunas žmogus pasinaudos prezervatyvais jau pirmą kartą turėdamas lytinius santykius, jei mokykloje yra pravedamos seksualinio pažinimo pamokos.  Kaip bebūtų gaila, bet mergaitėms lytinio švietimo pamokos iš esmės nedaro įtakos, kad jos naudotųsi kontracepcijos priemonėmis.

Beje, per tyrimą paaiškėjo, kad daug paauglių vis dar laikosi įvairių stereotipų ir mitų, susijusių su lytiniais santykiais. Pavyzdžiui, nemažai iš jų yra įsitikinusių, kad negalima pastoti, jei santykiaujama stovint.  Be to, kai kurie vaikinai ir merginos galvoja, kad pirmas lytinis aktas negali baigtis nėštumu. Taip pat galvoja, kad galima išvengti nėštumo, prieš tai išgėrus alaus. „Iš esmės seksualinio pažinimo ar lytinio švietimo pamokos vis dėlto daugiau pabrėžia fizinę šio reikalo pusę – žmogaus anatomiją, fiziologiją, kontracepciją“, – teigė tyrimo ekspertai, tvirtindami, kad moksleiviams nėra pasakojama  arba labai mažai kalbama apie psichologinius vyro ir moters tarpusavio santykius ir apie tai, kaip sėkmingai sukurti  laimingą šeimą.

Žinia, uždraustas vaisius saldesnis. Bet neturint pakankamai žinių  – dar ir pavojingas. Būtent taip įvertina paauglių lytinio švietimo pamokas amerikiečių psichologai, remdamiesi tyrimų rezultatais.  Be to, tyrimai parodė, kad kuo kokybiškesnis paauglių lytinis švietimas ugdymo įstaigose, tuo mažiau jiems kyla noras atlikti nesaugius sekso eksperimentus. Vienaip ar kitaip, bet išvada labai paprasta ir aiški: padedant lytinio švietimo pamokoms, 71 proc. berniukų ir 59 proc. mergaičių neskuba užmegzti intymių santykių iki 15 metų. Ypač teigiamą įtaką tos pamokos daro berniukams: beveik 3 kartus dažniau jie naudojasi prezervatyvais.  Tačiau mergaitėms kontracepcijos priemonės nedaro reikiamos įtakos.

Psichologų tvirtinimu, moksleivių  žmogaus anatomijos žinias būtinai reikia papildyti ir šeiminio gyvenimo klausimais.

 

parengta pagal aif.ru

 

 

PARAŠYKITE SAVO NUOMONĘ

Prašome įvesti savo komentarą!
Įveskite čia savo vardą